Jump to content

Nytt 500 m stevne hos NBSK.


338RUM

Recommended Posts

Hei igjen godtfolk!

 

Nå som vi i Nidaros Benkskytter Klubb har fått fordøyd vårt tidligere 500 meter stevne...ja så har det begynt å ulme/knurre i magen hos oss igjen.

Vi , og håper forøvrig at flere med oss, syntes at dette var så morro....så derfor;

 

Vi dundrer til igjen.....

 

Lørdag 30. August satser vi på å arrangere nok ett 500 meterstevne på banen på Jonsvatnet.

Program: 3 x 10 skudd.

Innskytning starter kl: 09:00 som sist.

Til informasjon, vi har muligens litt flere elektronikk skiver tilgjengelig denne gangen.. :D:D

Startkontigent 200 kroner, som sist.

 

Så se på dette som en "teaser" og kom med tilbakemeldinger, vi er ikke uvillige til å kjøre dette stevnet som en 3-dagers, men trenger tilbakemeldinger på om dette er ønskelig.

Dette som en "trening" for oss i NBSK til neste års konkurranse!

 

Interesserte kan kontakte meg her på PM, eller på

 

tor.bang.haagensen@ntebb.no

Link to comment
Share on other sites

Glimrende tiltak 338RUM.

 

Selvfølgelig ønsker eg å delta men det ser svært usikkert ut med deltakelse for min del.

 

Havner mitt i inspurten til en revisjons stans som eg skal ha MC seinest den 31 august, så det ser mørkt ut per i dag. :(

 

Men eg håper det ordner seg på en eller annen måte. Så ikke avskriv meg helt enn. :wink:

 

MvH

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hehe. Du kan få sagt det du, Buster'n. :)

 

Jeg skvatt til når jeg leste at trønderne skulle ha et nytt stevne igjen allerede, og tenkte med én gang JA! :D

Men jeg blir nødt til å tygge littegrann på det.. I første omgang stiller jeg meg meeget positivt til intiativtakerne fra Trondhjem og har huket av datoen i almanakken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ha mer info om stevnet. Bang? Kan du ikke legge ut noen fine bilder og fortelle mer her på forumet i steden for at de interesserte må sende mail?

Trenger litt stevning og noen triggere. :wink:

 

...Så fikk jeg løfta tråden på nytt også. :)

Link to comment
Share on other sites

Reinsdyrjakt!!!!! :|:|:|:|:|:|:(

:shock: Buster da.

Her er det snakk om prioritering. Reinsjakta varer i mange uker - NBSK sitt 500m stevne er avviklet i løpet av en dag eller tre :wink:

 

Nuhv vel for min egen del...er "den" uka hellig....så prioriteringa blir enkel.....

 

 

REINSJAKT!!! :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg ikke stiller.....ønsker jeg dere ALLE lykke til med skyting og ikke minst med avviklingen av denne evententen til gutta som steller i stand detta. De gjør sef en kjempe jobb, det er de tingen tvil om :wink:

 

Og det kommer helt sikkert masse bilder som vi andre kan kose oss med etter på... :D:D

Så har vi liksom vært der vi også 8)

Link to comment
Share on other sites

Trenger litt stevning og noen triggere. :wink::)

Fikk en mms fra Trøndelag i kvell: Beste gruppe 79mm og de andre ni måler 55mm og de med jalla ammo 8)

 

Ja, 6,5x47 ser ut til å kunne gå utrulig godt. Hva skal de bli når du har fire formet hylser og laget skikkelige ladninger?

 

normal_Jalla.jpg

 

Det blir en hard konkurranse hos dere.

 

MvH

Link to comment
Share on other sites

Synd med den flua kl.1 laangt unna de andre.:

Ja den åpnet jo opp til hele 79mm :shock::wink::mrgreen:

 

Eg antar at 1/4 Trønder kommer med fler teasers fremover. (bilder)

 

Den nye riflen hans ser ut til å prestere.

 

MvH

He he lekkasjen har oppstått ser jeg :lol: jo da Krieger pipa ser ut til å innfri.

Driver med fireforming av nye hylser med 107 gr sierra lada slapt til 888ms.

På 4 10 skuddserier ble det 79.9mm-100mm-110mm-106mm hvor 2 av gruppene hadde 9 skudd under 60mm.

Børsa er demontert for ferdigstillelse slik at den framstår blank og fin til visning slik at våpenkort kommer snart i posten :roll:

Var spent på tørrpussinga i morrest etter 30 skudd, hadde stått med forest skum over natta,bare sot ikke mantel i det hele tatt :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Zirkonsand

 

Da det naturlige jordsmonn i Trøndelag består mest av leire vil jeg oppfordre alle tilreisende med sådanne forekomster nær hjemstedet å medbringe zirkonsand til stevnet, det kan bli aktuelt med en liten bazar eller auktion på standplass :idea:

Link to comment
Share on other sites

Var spent på tørrpussinga i morrest etter 30 skudd, hadde stått med forest skum over natta,bare sot ikke mantel i det hele tatt

Å dummen! Du må jo fjerne sotet for at skummet skal virke! :twisted::mrgreen:

 

Egentlig seriøst ment. :wink:

Hmmmm ok har jo bestandig fylt pipa og skuffla blåsausen ut tidligere :twisted: , men fra i dag av gjør jeg som du sier :arrow::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har sett at store stevner i tlandet av og til oppgir alle detaljer om utstyret til deltakerne, børse, pipe, smed, opptikk, ladning, kule osv. Kan ikke være dårligere i Trondheim? Dessuten en flott mulighet for nykommerne å lære hva ruttisene satser på.

Link to comment
Share on other sites

Genialt forslag Osse. Den går vi for. :mrgreen:

 

 

Vil samtidig henstille til de som har lyst til å delta på dette stevnet om å melde sin interesse.

Siste påmeldingsdag 14. August, men jo før du/dere melder dere på, jo lettere gjør dere det arrangementsmessige for oss.

 

Nidaros sin skytebane ved Jonsvatnet, 30. August klokken 09:00 starter vi med innskytningen.

 

Påmelding må inneholde:

Fullt navn

tlf. du treffes på

kaliber

skytestilling (sitt ved benk, eller ligg med annlegg)

og om mulig børsemaker, løpsmerke, kasse merke, stokk, kikkertsikte og ellers relevant informasjon om "skytekjeppen".

 

Denne informasjonen kan sendes meg her på PM, eller på mail til :

tor.bang.haagensen@ntebb.no

Link to comment
Share on other sites

Jeg tyvlånte dette innlegget fra forrige 500 meter NBSK - tråd..

Tenkte jeg skulle prøve å "hjelpe" de av våre langveisfarende deltagere på stevnet.

 

Det er ikke noe organisert opplegg for overnatting, men det burde ikke være vanskelig å finne seg ett krypinn i Trondheim.

Legger ut endel linker her om noen skulle være interessert.

Første er Quality hotellet ved siden av City Syd, ca 10-15 minutters kjøring fra banen.

http://www.1881.no/Katalog/Quality+Hotel+Panorama_G024599321/

 

De neste er campingplasser med hytter, alle disse er innen en halvtimes kjøring ifra banen.

http://www.oysandcamping.no/

http://www.vikhammer.no/

http://www.storsandcamping.no/

Er det en av disse plassene som anbefales mer enn andre? Det er utenfor sesongen, så plass skal man vel altids få, men hvor?

Det hadde vært artig om alle langveisfarende samles på en av campingplassene.

Link to comment
Share on other sites

Flott Bamrud, takk skal du ha.

Hvem som er den beste av de du nevner vet jeg faktisk ikke.

Men siden vi er inne på campingplasser, jeg hadde faktisk glemt den som ligger nærmest ved forrige stevne.

Så alle langveisfarende sjekk denne:

http://www.sandmoen.no/index.php?option=com_content&task=view&id=9&Itemid=32〈=no

 

Påmelding på plass.

Du sier denne campingen ligger nærmest (Heimdal) Hvor langt (ca) fra banen? (er jo ikke lokalkjent i område :oops: )

Link to comment
Share on other sites

Kan vel være 15 minutter å kjøre. Hvis dere har GPS kan dere prøve å legge inn Engelsås som er en gård som ligger like ved skytebanen.

 

http://www.sandmoen.no/ Denne ligger ved E6 like før byen når dere kommer sørfra.

Kjørerute Sandmoen Camping på småveier

Kjørerute Sandmoen Camping Langs E6

 

 

http://www.storsandcamping.no/ Ligger på Nordsida av byen. Fin plass ved sjøen, kanskje litt enklere kjøring til og fra. Bra Sjøørretfiske! Bor ikke i byen lenger, men har for meg at dette er den som ligger best i forhold til banen. Viktigste er vel godt selskap uansett hvor man legger seg til da.

Kjørerute Storsand Camping

Link to comment
Share on other sites

Takker så mye for hjelpen med kart og ruter Osse.

 

Vil samtidig benytte annledningen til å opplyse om at dette er ett stevne der alle kan komme og delta, så hiv dere rundt og kom.

Allt som trenges er 30 skudd til konkurransen, og ett fritt antall skudd til innskytning.

Deltageravgift 200 kroner.

 

Påmelding til:

tor.bang.haagensen@ntebb.no

eller en PM til meg her inne.

Link to comment
Share on other sites

Der vil jeg bo! :D

 

Hører du John? De har sikkert støvsuger for å fjerne pulver fra brannslokningsapparater der også. :mrgreen:

 

Jada, da er hytte bestilt på Sandmoen Camping.

Det ser nesten ut som vi får fylt opp ei 6-manns hytte med "østlendinger" - ikke værst det - eller................................................

Link to comment
Share on other sites

På tide med en lite oppdatering!

 

Her er deltagerlisten så langt:

 

 

01Knut Inge Olsen (Osse)

02 Tor Bang Haagensen

03 Kjell Hågensen

04 Geir Grøtan

05 Arne Årvåg

06 Finn Ole Bamrud

07 Erlend Gravingsmyhr

08 John Flatby

09 Reidar Berg

10 Kåre Inge Viken

11 Jørgen Løe (Tika)

12 Einar Trondsen

13 Sigurd Lersbryggen

14 Jørn Hagemo

15 Stig Forbord

16 Frode Knutsen

17 Tom Erik Tangen

18 Ståle Kvalheim

19 Knut Ivar Målø

 

men som "trivelige Trøndere vi er" så har vi plass til flere.

Kom igjen folkens, meld dere på!

Her er plass til alle.

 

Hilsen Tor.

Link to comment
Share on other sites

Låne skytestøtte?

 

Jeg har bestilt skytestøtte, men butikken har visst tenkt å svikte meg :evil: , så jeg lurer på om det er mulig å låne av en av dere andre? Har en stokk med 75mm fortre. Skyter links hvis det er noe å tenke på. Har aldri prøvd sånt utstyr..

 

mvh Knut Inge Olsen

Link to comment
Share on other sites

Låne skytestøtte?

 

Jeg har bestilt skytestøtte, men butikken har visst tenkt å svikte meg :evil: , så jeg lurer på om det er mulig å låne av en av dere andre? Har en stokk med 75mm fortre. Skyter links hvis det er noe å tenke på. Har aldri prøvd sånt utstyr..

 

Helt klart , kan få låne min ,men det finnes bedre :cry: hva har du bestil :?: Farley eller seb :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Spørreundersøkelse til de "langveisfarende" deltagerene på stevnet......

 

Når ankommer dere?

På Fredag kveld, eller Lørdag morgen?

 

 

Spørsmålet grunnet en ide vi har vedrørende ett lite grillparty!

 

Om det er interesse for det kan vi stille med griller på banen på, eventuelt Fredagskvelden, eller Lørdagskvelden.

Slik att vi kunne hatt ett seriøst lite evenement med litt skryting....lyging....osv.

Om deltagerene kunne vært så vennlig og gitt meg tilbakemelding på om dette hadde vært interessant hadde det vært kjekt.

 

Forøvrig til alle våre "ikkepåmeldte" langholdsskyttere i det vide land, vi har fremdeles plass til flere deltagere. :)

Hilsen festmajor Bang.

Link to comment
Share on other sites

Spørreundersøkelse til de "langveisfarende" deltagerene på stevnet......

 

Når ankommer dere?

På Fredag kveld, eller Lørdag morgen?

 

 

Spørsmålet grunnet en ide vi har vedrørende ett lite grillparty!

 

Om det er interesse for det kan vi stille med griller på banen på, eventuelt Fredagskvelden, eller Lørdagskvelden.

Slik att vi kunne hatt ett seriøst lite evenement med litt skryting....lyging....osv.

Om deltagerene kunne vært så vennlig og gitt meg tilbakemelding på om dette hadde vært interessant hadde det vært kjekt.

 

Forøvrig til alle våre "ikkepåmeldte" langholdsskyttere i det vide land, vi har fremdeles plass til flere deltagere. :)

Hilsen festmajor Bang.

 

Grillparty hørtes jo forlokkende ut Hr. festmajor Bang.

Etter en rask spørrerunde blant "de Østlanske aktører" som har seriøse planer om å deltagelse i et slikt "evenement" så fremkom det at lørdag ville passe bedre for oss - da flere så for seg at man fikk for lite tid til "Skryting....Lyging....samt noe OSV.......... da flere ikke ville ankomme før etter midnatt på fredag. (bare Reidar og undertegnede ankommer tidligere)

Blir det event. mulig å "tjuvtrene" litt på fredags kveld - eller..............:wink: (ja - jeg mener - teste rifla :oops::wink: )

Men seriøst. Dette styrer dere - når det gjelder "skryting og juging" er jeg helt sikker på at flere av oss "søringer" fint klarer det uten å fyre opp grillen.

Vi sees til helga.

Link to comment
Share on other sites

Men se her ja!!!!

Flotte greier. :D

Takker for tilbakemelding.

 

Da skal vi se om vi får lagt opp til litt grilling på Lørdagskvelden.

 

Vi stiller med griller, og Dere stiller med det dere vil skal grilles.

 

Hva med lapskaus til lunch (sånn som forrige gang), er det fristende?

 

Ps: Jada bare kom før mørket faller på dere så skal vi få ordnet med (inn) skyting på Fredagen også.

 

Hilsen Festmajor Bang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...