Jump to content

rimelige deler for å lage justerbar kolbekam/kappe?


snacktical

Recommended Posts

Skal til å massakrere den fine stokken på børsa istedenfor å kjøpe ny stokk.

Noen som vet om en rimelig plass for å finne deler til å lage justerbar kam?

Ville ha av typen karstens, men stokken min er litt finurlig utformet (boyds thumbhole).

Desverre kommer det til kort når ingenting passer med montasjene som ikke kan være lavere.

Link to comment
Share on other sites

Har en slik stokk som du har, og har også vurdert å prøve om det lar seg gjøre å lage justerbar kolbekam på den. Men laget heller en "lettvint" løsning - med borrelås. Hehehe - og det fungerer utmerket. Grunnen til det er at jeg så litt problemer med nok "gods" i stokken for å få det bra nok, siden det er lite å få justeringen fast i i "underdelen". Kommer du på en smart løsning, så skriv om det ;)

Link to comment
Share on other sites

Ikke i stil med Karstens, men jeg gjorde dette med en Boyds Thumbhole.. Det var ikke lett å rette den opp i stikka for boring og tilpasning, men min enkle måte å gjøre det på fungerer godt. Jeg har satt den opp sånn at laveste stille passer meg, men den kan justeres høyere.

 

howa1500.jpg

 

Jeg fulgte instruksjonene her:

 

http://www.waveform.eclipse.co.uk/WEB%20PAGES/TARGET%20SHOOTING/Cheek%20Piece.htm

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Om du ser på bildene av kolbene i den Finnannonsen så ser du at det er to forskjellige modeller som er brukt.

Den modellen som er avbildet først og så en modell der det er bare en strammeskrue som sitter mellom styreboltene. Den siste skulle jeg likt å hatt fatt i evt. den modellen som er avbildet i en annen tråd om montering av justerbar kolbekam og som ser slik ut (bildet er hentet fra den tråden):

kolbekam-01.jpg

Noen som vet hvor de kan skaffes?

Link to comment
Share on other sites

Scarrpw: Vi er på nett kammerat! det der ble jo kjempebra! akkurat slik jeg så for meg.

Den linken du la ved fant jeg når jeg surfa i går. Klarer man ikke det med de detaljerte intruksjonene, da bør man bare la det være.

 

Sitting duck: Har du linker til deler?

 

Seawolf: Er nok litt for dyrt. Finner de for godt under halve prisen over dammen.

 

RWA Ja jeg var redd for at det var for lite gods selv, men når jeg så bildet her så vet jeg at det lar seg gjøre.

Hadde jeg visst at stokken var så kort og lav så hadde jeg nok ikke kjøpt den. Da hadde jeg fått laget en fra staffs som er justerbar.

En lettvintløsning med gaffa, liggeunderlag eller noe man trer over er jo et alternativ, men like greit å kline til når man først skal gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Seawolf: Er nok litt for dyrt. Finner de for godt under halve prisen over dammen.

@ snacktical

og da deler du med oss hvor/hvilke forhandlere du finner dem hos?

 

Jeg er ingen racer på amerikanske spesialuttrykk på slik "hardware", så Google har ikke klart å gi meg noen gode råd.

Link to comment
Share on other sites

Seawolf: Er nok litt for dyrt. Finner de for godt under halve prisen over dammen.

@ snacktical

og da deler du med oss hvor/hvilke forhandlere du finner dem hos?

 

Jeg er ingen racer på amerikanske spesialuttrykk på slik "hardware", så Google har ikke klart å gi meg noen gode råd.

 

adjustable cheek piece (Justerbar kinnstøtte)

 

'>http://www.google.no/#hl=no&gs_nf=1&cp=16&gs_id=1v&xhr=t&q=adjustable+cheek+piece&pf=p&sclient=psy-ab&source=hp&pbx=1&oq=adjustable+cheek&aq=0&aqi=g1&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=2c5042042f48ee3e&biw=1440&bih=811

Link to comment
Share on other sites

@snacktical: Det virker som det kan bli litt ombygging her ja - har målt litt i kveld, og tror jeg har løsningen på det. Har kikket litt på den linken, og det lar seg nok gjøre ja. Så på bildet til Scarrpw at det går, så da er det bare å peise på. Har en ekstra stokk liggende fra boyds som er ferdig tilpasset den ene børsa men ikke oljet enda, så den skal til bli ombygd med det første. Men må bare lage justerboltene først og føringene til disse. Så det blir bytur i morgen for å handle noen remedier jeg ikke fant på arbeidsrommet. Godt med tråder som sparker en i gang - TAKK ;)

Link to comment
Share on other sites

@ snacktical

og da deler du med oss hvor/hvilke forhandlere du finner dem hos?

 

Absolutt. Noen nevnte det under her. Søkte på følgende for deler:

 

Adjustable butt plate

Buttstock spacers

Adjustable (rifle) cheek riser

adjustable (rifle) cheek piece

Adjustable comb/adjustable rifle comb

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...