Jump to content

Ny Garmin GPS: Oregon


Sako 30-06

Recommended Posts

Nå ser det ut til at Garmin endelig kommer med en modell som kan gjøre gamle, gode 60C(S)(x) avlegs som multi-alt-i-ett-gjør-alt-GPS'en: Garmin Oregon. SiRF3-chip, touchskjerm, innvendig antenne, touchskjerm, mulighet for 3D-visning av topokart, skal finnes både 12V-kabel og monteringsbrakett,... Eneste ulempen er at batterilevetida er bare hårfint bedre enn hos Garmin Colorado, mao. en god del dårligere enn hos 60C(S) med avskrudd elektronisk kompass. Og så får man håpe at den er stabil, for Colorado har fått litt pepper for firmwaren.

 

Tilgjengelig fra tredje kvartal 2008. Må tilstå at havesyken begynte å rive litt i meg nå :oops:

Link to comment
Share on other sites

Sånn generelt, hvor solide er disse trykkfølsomme skjermene? De fleste er jo kjent med at vanlige LCD-skjermer lett ødelegges dersom de utsettes for et (punkt)støt, men hvordan er disse trykkfølsomme skjermene i forhold til dette?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hei eg har vart og handlet meg Garmin colorado 300. er de noen som kan fortelle meg om eg kan ha mer eller 1 kart inne på den om gangen. eg har over Stavanger Topo pro1 og over Hadangervidda Topo pro 5 og eventuelt hvordan eg legger inn 2 kart

 

Har også Coloradoen, med nesten alle kart over Norge innlagt på den. Går fint det

Link to comment
Share on other sites

Nå må jeg inrømme at jeg kansje er litt for skeptisk til nye ting, men ærlig talt:

Touchscreen på en gps??

Dette lukter lang vei gps for amerikanere som skal finne fram til bilen sin.

 

Hvordan tror dere den kommer til å fungere i 25 minus??

Skal du av med vottene og stå og knote? Og hva skjer med fukt ifra fingrene når det fryser fast på skjermen???

 

Hva var det postreklamen sa: skeeeeeeeepisk!!!

Link to comment
Share on other sites

Hei eg har vart og handlet meg Garmin colorado 300. er de noen som kan fortelle meg om eg kan ha mer eller 1 kart inne på den om gangen. eg har over Stavanger Topo pro1 og over Hadangervidda Topo pro 5 og eventuelt hvordan eg legger inn 2 kart

Begge kartene må overføres samtidig til GPS'en. tar du et og et kart overskrives det som ligger der fra før.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Kom en mail dumpende fra Friluftsmagasinet til meg nå, tilbud kr 3369,- for Garmin Oregon 300 GPS. Synes den likner et såpestykke jeg, denne vil vel glippe ut av snøfylte hansker. :wink:

 

normal_37100.jpg

 

Tror faktisk min gamle Etrex Legend C vil duge ennå noen år, den gjør faktisk jobben den og...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...