Jump to content

kur mot havesyken


myrnissen

Recommended Posts

Er det noen som har en kur mot have syken?

Har fått så forbanna lyst på en Blaser r93 men har jo en Tikka t3 som gjør jobben glimrende hjelp.

Så hva syns folket er Blaser veien og gå eller skal jeg hold meg til gammel rifla.

(overbevis meg om at Blaser er veien og gå :mrgreen: )

Kur? Fordi? Ser ikke problemet!

Link to comment
Share on other sites

Kronisk sykdom, ja...

Egentlig burde det være mulig å få blå resept, og frikort ved utgifter over 1700 .- :roll:

 

Kortet er på rundt kr 1900 nå, så du må nok belage deg på å kjøpe en australsk isbjørn-fløyte i mårhund-pels til et par hundrelapper først. Som du bare MÅ ha med tanke på all isbjørnen du jakter /vil jakte / skal jakte / kan komme til å jakte / er overbevist om at du kommer til å jakte, bare du får ånden over deg :lol::winke1:

 

Sykdom.

 

Jeg kjøpte en sånn dings som våpenløpet kan hvile mot låret på mens jeg sitter på post. Det jeg glemte var å kjøpe noe som den ene foten kan hvile mot den andre foten på, mens hodet hviler bakover mot trestammen. Jeg trenger ikke nevne at jeg allerede hadde en sånn dings som var surret rundt trestammen til støtte for bakhodet...MYE mykere enn støtten fra NAV, har jeg hørt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er lett å bli kvitt havesyken.

 

1. Gå inn på nettbanken å se på forfallsoversikten på regninger som feks strøm.

 

2. Gå i furtebua og lad opp patroner til den riflen du har ( sparer penger...)

 

3. Dra på skytebanen og kos deg med den børsa du har og tenk på alle dyrene du har skutt med denne børsa.

Link to comment
Share on other sites

Kærring har jeg så den biten er grei :mrgreen:

Sykdommen har egentlig blitt verre siden jeg skrev sist inne her,nå er det ikke bare blase r93 surrer rundt i hode.

Nå har langholdsrigg starta og murre der inne og.

Og da er sauer 200str noe som frister styggt :forvirra:

Får vel bite tenna sammen og vente på det går over men, vet det ikke er en varig kur :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har en kur mot have syken?

Har fått så forbanna lyst på en Blaser r93 men har jo en Tikka t3 som gjør jobben glimrende hjelp.

Så hva syns folket er Blaser veien og gå eller skal jeg hold meg til gammel rifla.

(overbevis meg om at Blaser er veien og gå :mrgreen: )

 

 

Løp og kjøp, det er det eneste riktige :mrgreen:

 

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Skal til USA, blandt annet en dag hos Cabelas Store som ligger litt utenfor Minneapolis

 

Har dere med kronisk havesyke kjennskap til andre shoppingopplevelser i området?

 

Skal være 4 dager i New York, fly til Minneapolis og så legge ut på en biltur opp til de store innsjøer og ned igjen til Chicago.

Link to comment
Share on other sites

Så en artikkel i et jaktblad nylig, en kar på Vestlandet som hadde skutt noen hundre hjort, og som brukte den samme rifla han fikk av sin far (?) på 1970 tallet. Han hadde kjøpt en jaktdress i sitt liv, og hadde sittet mye i en stor sekk (til høyballer? aner ikke) i det sure Vestlandsværet under jakt. Min første tanke var: Jeg misunner den fyren! Hjorten gir jo bæng i hva slags børse kula som tar livet av den kommer ut av. Han var helt uten havesyke. Misunnelsesverdig. Og en smule uforståelig for meg, slik jeg er skrudd sammen.

Link to comment
Share on other sites

@ Eystein. Jeg har væert i den Cabelas Store, og vil gi deg et tips:

Skriv med sprittusj på den hånden som trekker kortet: JEG SKAL HA PLASS TIL DETTE I KUFFERTEN HJEM! Det er fort å gå amokk. De har mye bra der, mye relevant, og mye billig ræl du aldri kommer til å bruke men som det er fort å kjøpe fordi det er "greit å ha". Så mitt tips er at du har en klar ide om hva du vil ha før du drar dit, og at du unngår å kjøpe med deg for mange slike ting som blir gitt til Fretex to år senere...

Link to comment
Share on other sites

@Skaubjønn. Likner nok mye på han karen fra Vestlandet, har en gammel jaktdress, den første Magasinet kaldte Dovrefjell. Full av hull etter bålgnister, og glidelås om ikke virker. Bruker stort sett to børser, en drilling fra 1950 og en Husquerna fra 1960. Begge arvet. Har riktignok kjøpt meg en ny tikka til bukkejakt. Her hjemme drar jegstort sett ikke i butikker i det hele tatt, forsøker å handle på nett og hode meg hjemme (i jaktterrenget).

 

Så turen til Cabelas kan ende i at jeg er der en hel dag og kjøper et par ullsokker eller noe slikt, eller at jeg mister grepet fullstendig og kjøper alt i fra skytestaver til avstandsmålere og mye annet jeg aldri har brukt før. Er det ikke mulig å fylle en container og sende etter med båt? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...