Jump to content

Hviket stokkemne ville du valgt?


Mr.Polar

Recommended Posts

Jeg skal bestille meg stokkemne til hagla. Men det er så mye pent å velge mellom.

Å siden jeg er tildels ubestemt,så lufter jeg saken litt her.

Jeg har funnet en del pene stokker i mine øyner.

Så hvilken stokk ville du ha valgt til din hagle?

1. BB39_left-800.JPG

2. GG10_right-800.JPG

3. GS20_left-800.JPG

4. GSS4_left-800.JPG

5. LB21_left-800.JPG

6. M37_right-800.JPG

7. TX4_right-800.JPG

8. v20_left-800.JPG

9. XT8_right-800.JPG

10.XX12_left-800.JPG

11.Y308_right-800.JPG

12.F10_right-800.JPG

13.M43_left-800.JPG

14.X06_left-800.JPG

 

Eller kanske du har en link til en side jeg kan lete etter flere emner?

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg kan si at nr.12 og nr.13 er mine favoritter så langt :)

Med hovedvekt på nr.12.

Nå har jeg ikke lagt ut bilder av alle de lekkre stokkene jeg fant,men etter hva min pengebok kan klare. Dær var stokker som kostet opp til $4500.

Disse koster fra kr.1700.- og opp til 4500.-. Så må jeg legge til mva og tollgebyr. Det synest jeg er nokk for et stykke tre :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil fraråde deg og velge et par av emnene, spesielt nr 13. Det er veldig viktig at fibrene som går igjennom der grepet skal være er rette og i Flow med våpenet. Jeg har sett langt dyrere emner knekke tvert av uten nevneverdig press. BLA en leveringsklar Purdey knakk tvert av i kontrollen før levering!!!! PGA dette. Dette er ikke altid lett og se i et emne, og man vet aldri hvordan det er inni stokken. Du må derfor spørre om å få se andre siden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil fraråde deg og velge et par av emnene, spesielt nr 13. Det er veldig viktig at fibrene som går igjennom der grepet skal være er rette og i Flow med våpenet. Jeg har sett langt dyrere emner knekke tvert av uten nevneverdig press. BLA en leveringsklar Purdey knakk tvert av i kontrollen før levering!!!! PGA dette. Dette er ikke altid lett og se i et emne, og man vet aldri hvordan det er inni stokken. Du må derfor spørre om å få se andre siden.

 

Her ser du grunn til at jeg ikke velger nr:13

M43_right-800.JPG

Denne siden er ikke like"pen"som den andre.

Link to comment
Share on other sites

Nr8 opp ned vill bli kjempe. spørr om det, i tilleg til å se baksiden. Nr 10 kan også funke, den har spennende fiddleback som kanskje øker innover i emnet. Dette ser altid dritbra ut og er ettertraktet.

Ss eller ou haggle? Nr 8 opp ned med rett stokk vil i begge tilfeller bli meget bra så sant andre siden matcher. Selv er jeg meget meget svak for ou med rett engelsk stokk...

Link to comment
Share on other sites

Er som ruger sier. Snu malen opp ned. Får plass, nesten sikker, i hvertfall semi pistol grip. Men du skal ha sånn mega pistol gripp du? Er det en sidelåshaggle eller med gjennomgående bolt? I så fall er det ikke like nøye m fibre, men viktig er det uansett.

 

Har aldri sett en stokk som går oppover slik. Litt enig at m konkuransespekka hagle må nok pistolgrepet m. Men rett stokk på ou er utolig stilig, desverre altfor sjeldent utført.

 

Hvem tilbyr disse stokkene?

 

Prøv steve sidki. Gunstockblanks.co.uk litt dyr men har det beste.

Link to comment
Share on other sites

Ahaahh.. Beretta er ikke alltid så rause med veden :D

Er dette noe du skal få gjort her hjemme ? Full pakke med måltaking, nettskjæring osv ? Hvor ?

Du er klar over at en slik tråd krever bilder av ferdig produkt også :wink:

 

Alt skal gjøres her hjemme ja :)

Av Norges beste stokkmaker i.f flere importører av exlusive haglemerker.

Ingen gjør nettskjæringene bedre enn han :)

Det blir full pakke med alt ja,men i tillegg så skal jeg ha justerbar stokk siden jeg får 2 løp med forskjellig høyde på sikteskinna..en sportingskinne(lav),å en trap skinne(høy)

Stein Are Ugglebakken i Alta skal gjøre jobben :)

Du finner han her: http://www.gunstock.no

Her er et eksempel på stokk han har laget.

Bildene er lånt fra: http://www.nottetreimport.no/

xxx.jpg

Dette er emnet slik det var før han startet.

 

400B.jpg

Å her er sluttresultatet :D

 

Tar du kontak med han,så hils fra meg :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...