Jump to content

9mm klikkpatron


Extra

Recommended Posts

@ktm250sx

På .22LR så kan tennåla i værste fall treffe ved siden av løpet, altså dundre inn i metall.

 

Forøvrig så kan mekanismen bli litt "slitt", både på .22 og andre kalibre, ved at nåla ikke får noe motstand når den trekker av.

Forestill deg å klikke en kulepenn 1000 ganger.

 

Dette er forskjellig fra pistol til pistol (våpen til våpen for å dra det ekstra langt).

 

Min tanke om dette er at typisk tjenestevåpen vil tåle tørrtrening vesentlig bedre enn rørtangpistoler.

Link to comment
Share on other sites

Man lar kameraten fylle magasinet for seg, han blander da klikkpatroner og skarpe patroner. Så nå du skyter får du noen ganger "klikk". Da kan du lettere avsløre eventuell flinching/dupper våpnets pipe nedover for att møte rekylen. Dette ønsker man jo ikke selv om det skjer også med erfarne skyttere.

 

sjekket ebay litt raskt, men det virker som om du like gjerne kan handle dette i Norge.

http://www.ebay.com/itm/A-Zoom-Snap-Cap ... 1c20f73b51

Link to comment
Share on other sites

Skal bruke de til IPSC trening ja. Ladegrep, FTF, reload osv. Man må tørrtrene på dette en god del sammen med alt det andre. Det må være i "muskelminnet".

 

@Ken Adams: Ja, det er akkurat sånne jeg ser etter. :) Men helst i en Norsk nettbutikk. Gidder ikke å kaste bort så mye penger og stress på Tollvesenet når det gjelder noe så smått som dette.

Link to comment
Share on other sites

@Ken Adams: Ja, det er akkurat sånne jeg ser etter. :) Men helst i en Norsk nettbutikk. Gidder ikke å kaste bort så mye penger og stress på Tollvesenet når det gjelder noe så smått som dette.

Klikkpatroner blir så billige at man lett kommer under 200-kronersgrensen. Da får du dem rett i postkassa uten å måtte betale moms eller andre vederstyggeligheter.

Link to comment
Share on other sites

@Domino: Jeg har sett på ebay osv. Men alle de forhandlerne jeg fant der kunne ikke sende varer til Norge. Kun til adresser i USA og Canada.

 

@willyandre: Jeg har pratet med G-Max i Ålesund, de hadde A-Zoom 9mm i butikken men hadde litt problemer med å sende varer til meg. De skulle ta kontakt senere om de fant ut om de kunne... (hehe)

 

Igjen, takk til alle for input angående dette. All informasjon mottas med takknemlighet :)

Link to comment
Share on other sites

Man lar kameraten fylle magasinet for seg, han blander da klikkpatroner og skarpe patroner. Så nå du skyter får du noen ganger "klikk". Da kan du lettere avsløre eventuell flinching/dupper våpnets pipe nedover for att møte rekylen.

Har gjort det der under instruksjonskurs for flere skyttere. Riikelig "rekyl" å se i våpen som klikker.

 

Noen påstår (skryter på seg) at de aldri napper i avtrekkeren på magnumrevolvere:

La de få prøve en magnumrevolver hvor du forteller at du har lagt inn en klikkpatron og 5 "live" patroner av full styrke. Men du har selvfølgelig lagt inn 2 klikkpatroner! Når så den første klikken er overstått og skytteren tror alle resterende er "live" kommer en klikkpatron til. Da kan du se hvor mye de napper de som påstår de ikke napper uansett kaliber eller ladning i revolveren.

 

Om jeg napper i avtrekkeren når jeg skyter magnumrevolvere? En privatsak, det, slik jeg ser det.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gjorde det samme med rekruttene i forsvaret, "lade" våpenet for dem.

Bruker samme knep i det sivile når jeg skal lære opp nybegynnere (og noen "veteraner" som er litt skuddredde).

 

Ikke mange ukene siden jeg testet dette på en kompis. Jeg hadde med meg tjenestepistolen min (9mm) og lot han teste denne. Traff ikke skiva en eneste gang. Kan nevnes at han er vant med å skyte .22lr.

 

Uansett, jeg lader 5 skudd i magasinet, har sleiden tilbake på våpenet. Mens jeg stapper magasinet inn så tar jeg sleden fremover, akkurat før magasinet kommer høyt nok opp til at et skudd blir kamret.

 

Gir nevnte pistol til kamerat. Spesifiserer at dette er en live pistol, vær så god å skyt.

 

Klikk og deretter et skikkelig napp :D

 

De 5 skuddene som kom etterpå, satt ganske greit samlet i skiva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...