Jump to content

1911 9mm Pistol tips


jarex

Recommended Posts

Jeg ville nok ha styrt unna "kina" kopiene med plastramme, feltskyting åpner jo for og kjøre singlestack, da får man jo den ekte 1911 feelingen. noen god grunn for og ikke velge .45 ?

Jeg har .45 og trenger en ny en i 9mm da min nåværende har defekt løp fra fabrikken og har venta på nytt løp i 4mnd'r

Link to comment
Share on other sites

Hva med en STI Trojan i 6" utførelse? Øker du prisen litt er man straks innenfor rekkevidde av en STI TargetMaster. Den kan vertfall jeg gå god for.

For å fortsette med STI så kan jo også en RangeMaster være noe, personlig syns jeg det er den peneste av de 3 nevnte. Alle gode nok til hva som helst.

EDIT: Upps, der har andre kommet med tilsvarende anbefalinger ser jeg..

Link to comment
Share on other sites

120 grain TC kula fra Lee går som regel skammelig bra

 

Sant det Jarex det har vi jo sett resultater på :D Men hvis du får den til å veie 120 som er nominell, har du alt for bløt kule til 9mm.

 

Har skutt masse med disse kulene i Trojan og det går hull i hull..

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

120 grain TC kula fra Lee går som regel skammelig bra

 

Sant det Jarex det har vi jo sett resultater på :D Men hvis du får den til å veie 120 som er nominell, har du alt for bløt kule til 9mm.

 

Har skutt masse med disse kulene i Trojan og det går hull i hull..

 

BROKK

Jeg vet da pokker hva de jeg skal støpe veier fordi jeg venter ENDA på støpegryta fra Lee :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg har STI Trojan og STI Target Master i 9mm med 6" løp og STI Spartan 45 ACP med 5" løp.

 

Dersom du ikke skal skyte PPC ville jeg valgt en STI Trojan med 6" løp.

Det som er cluet, jeg skal nok bruke den både til felt og mest sannsynlig til praktisk skyting nå som singelstack er på banen og da ble den vist litt treg med 6" sleide ifølge folk jeg har pratet med.

Link to comment
Share on other sites

6" er ikke for treig for praktisk. Den siste "dillen" i statene er faktisk 6" pistoler til deres Limited divisjon.

I IPSC er 6" for lang til å gå i boksen, jeg tror 5,4" er det lengste som passer.

 

Dersom du skal bruke pistolen til IPSC også ville jeg satset på en STI Rangemaster i 9mm og

kappet støvdekselet så det er lovlig i Classic (det er det jeg har planer om å gjøre).

Evt kan du gå for en STI Trojan 5", men da får du ikke Bull barrel.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Da ville jeg sett hva du fikk for 13 000 av Kimber sine våpen. Eventuelt STI.

+1

Slenger på Sig Sauer på lista i samme slengen.

For eksempel;

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32310763

63_2044192602.jpg

 

Hadde du levt på vann og brø ei stund eksta så kansje denne:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32099165

65_-938809566.jpg

 

Vet at den siste er utafor busjett men tok den med i samme slengen.

Link to comment
Share on other sites

Skal si ifra når den er byttet inn til butikken der den kommer ifra så kan dere ringe dit og kjøpe den :P

 

Men Pipe er ikke så lett og skaffe som dere tror desverre, har ventet i 4mnd'r på en pipe som passer til den, valget falt på en Kart pipe i 9mm men Midway klarer jo ALDRI og levere desverre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på om noen har holdt deg for narr jeg Jarex. Kart er gode 1911 piper det, men det er da ikke noe speiselt med dem i forhold til f.eks wils, sti, IGB osv. Jeg fant selv fler 9mm piper som var på lager hos midway i går. Samt at Pedersens har noen liggende. (ikke kjøp en bullbarrel, den trenger jeg muligens selv 8) )

De aller fleste løp går hel greit med både bly, belagte og mantlede kuler - så fremt det ikke er polygonriflede løp. Og det vet jeg ikke om finns til 1911 en gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kikket på Midway jeg også , men var ikke så mange løp i 9mm der.

 

Og er vel Wilson rampe Jarex skulle ha , da snevrer det seg enda mer . Og "drop in barrel" ville ikke jeg hatt i allefall!!. Da snevrer det seg enda mer.

 

Kart er helt greie løp , har selv et overdim Kart løp jeg har tilpasset i min 1911 og den går veldig bra!

Men er en drøss av gode løp å velge i, bare de finnes i landet.

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Grattis,

har god erfaring med 116gr winchester FMJ kuler ladd litt friskt (ikke over det røde neie) med N320, samt Gecco 124 gr fabrikk i min kones.

Skal gnu igjennom noe mantla fabrikk ammo først, mest sannsynlig Magtech, så når den er gått noen skudd så er det 120grs Lee TC kuler med 4.2grs N330 krutt som står for tur, bare håper den spiser bly ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...