Jump to content

Salgstopp på halv-auto rifle?


Carl Volt

Recommended Posts

skulle neimen meg ikkje forrundre om det blir forandrinder etter gårdagens fadese med utilregneri under drapene te denna tosken.Vi vanlige får nok svi før det denna har gjort.

 

Dette er vel litt OT, men jeg tror dette er det beste som kunne skje. Ikke bare fordi dette reduserer hele "livsverket" hans til en gal manns gjerninger, men fordi det frir ofrene og de etterlatte fra spørsmålet om "hvorfor". Det er ikke noe "derfor" som forklarer dette, ikke noe som kan gi mening for andre enn ham, en schizofren person med ekstreme vrangforestillinger. Slik sykdom eksisterer, vi kan bare være glad for at det er en sjelden sykdom som enda sjeldnere resulterer i slike ufattelige tragedier. Og om noen ønsker noen form for hevn så får de ønske ham god bedring, for den største straffen man kan gi en slik person er evnen til å forstå hva han faktisk har gjort. Jeg vet ikke engang om det er humant å helbrede et menneske som har begått grusomheter som dette.

Link to comment
Share on other sites

For ordens skyld. Det er altså ikke en salgsstopp på Halvautorifler. Men som andre har påpekt, en midlertidig stans i behandling av søknader på halvauto rifler. Vi får se hvordan det blir i fortsettningen når et forslag til ny våpenlov blir fremlagt på madag 5 des.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...