Jump to content

Langholdstreff i Hornindal 17 Desember!!


Berglid

Recommended Posts

Langholdstreff i Hornindal

Forsøker her og invitere til eit lite langholdskyte treff 17 desember. Oppmøte kl 10.00 på Muldsvor i Hornindal.

 

Mulighet for og skyte ut til 1150meter, muligens lengre også. Ingen begrensning på kaliber eller antall deltakarar.

normal_avstander.jpg

 

Skal få ordna ein del gongar (Håper på minst 10stk) til denne helga så vi slepp og skyte så mykje på papp.

 

GRS stiller med demomodeller av langholdstokken og jaktfeltstokken, samt telt til standplass til oss. Eg tar med chronograf og pc med nightforce ballestikk program om nokon har behov for og låne.

 

Håpar på bra oppmøte! Post i tråden her, eller på pm om du blir med!

 

Om det er greit så hadde det vore fint om dei som blir med spyttar inn 150kr så kan vi ta dei pengane og kjøpe gongar for. Så slepp eg og kjøpe alt sjølv :wink:

Deltakerliste:

- Berglid + 1

- Balrog

- Barbarossa

- Knuterik

- Gargoyle

- Kennedy

 

 

 

EDIT: Har lagt til eit gammalt bilde. Ca avstander slik eg husker det. Henger for øyeblikket berre ein gong på 30x30cm ute på 1030meter. Skal få skoga litt og hengt opp gonger på ulike avstander etterkvart som vi får tak på fleire.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Bare sett meg opp. Jeg aner ikke når jeg skal på jobb, men er jeg hjemme så kommer jeg.

Ang gonger, så jobber vi med saken her oppe, så vi tar med gonger som blir hos dere permanent.

 

Dette ser jeg fram til, skal filme mer og bedre denne gangen, håper det ikke blir like fuktigt som forrige gang, og da snakker jeg ikke om fylla som kom seinere den kvelden ;)

Link to comment
Share on other sites

Flott! Dette blir supert.

 

Tar imot alt vi kan få av gongar i 30*30cm og 40*40cm og viss det er mulig gjerne ett par stk på 50*50cm

 

Så lenge eg får vete kor mange gongar vi får før treffet skal eg få snekra opp stativ så det er berre og henge rett opp og skyte.

Link to comment
Share on other sites

ja dette blir bra. kor mange gonger klarer de og stille med til denne helga? noke framdrift der?

 

Vi har 2 gonger som er 25x25, de ligger klare. Vi må evnt ut på ei øy for å hente Hardox stål, det blir avklart i morgen. Jeg kan få tak i firkanta stålplater fra industrien her, med et lite hull i midten, de brukes til produksjon av betongbjelker. Dette er vanlig stål, 10-12mm tykt, og mellom 40 og 50 cm i firkant. Avhengig av avstand, så vil jo disse tåle noen skudd, men ikke mye lyd i dem. Dette er litt opp til dere.

Vi kommer til å skjære Hardox'n på fredag, om vi får tak i den, og ta med endel nedover på lørdag. Det er ikke jeg som har tilgang til dette, men jeg har meldt meg frivillig til å reise over til øya for å hente. Dette finner jeg ut tirsdag.

 

Plater blir det uansett.

Link to comment
Share on other sites

hallo,

flott initiativ! har länge hatt lyst till o pröva mig på litt längre avstand, och kanske ett gott tips eller to fra folk med erfaring =)

 

har tyvärr inte mulighet att bli med på den här sidan året, men i löpet av nästa år så håper jeg att det blir avisert här på kammeret (eller kanske t.o.m. sendt ett PM?) når det blir nya stevner.

 

 

ni får ha en flott skyte dag, så ses vi kanske i hornindal ved nästa tillfälle.

Link to comment
Share on other sites

Da har vi fått tak i noen plater. Hvor mange er det vits i å ta med? Hvor mange hold blir det? Vi har en stor plate som kan kappes til 2 like store plater ala 55x50cm, eller vi kan dele den i 3 og få 37x55cm. I tillegg har vi 2 stk 25x25 og en som er 50x50. Og en vanlig stålplate på 40x40.

 

De grommeste Hardox platene tror jeg Herr LongRange kanskje vil ha med seg hjem for å skyte på her. Men vi tar de med ned uansett.

Link to comment
Share on other sites

Steike! Dette hadde vært gøy å få med seg! Jeg bor ute i ytre Nordfjord, en liten time fra 'Honndalen', men sendte avgårde den mest aktuelle rifla mi til kapping og gjenging før helga. :|

 

Håper dere får dette til å bli noenlunde faste treff framover. Hadde vært gøy å få med seg noen tips og triks fra dere som har holdt på ei stund.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke godt å ligge med ståpikk :mrgreen:

 

Vi har iallefall 7 eller 8 gonger klare, og er mer enn klar for en flott dag med skyting og prat med likesinnede.

Været ser bra ut, uten at jeg bryr meg om det, så det ligger ann til å bli gull. At Kenny kommer er jo suverent, skal bli artig å treffe ham/deg ;)

 

Vi er der kl 10 på lørdagsmorgen.

Link to comment
Share on other sites

Alt er pakket og klart her nå.

 

Gleder meg som en unge. Skal bare spise litt, og ta en blund på soffaen, så er det avreise i 0100 tiden, satser på å kjøre rett til banen.

Skal bli artig å møte Knuterik også, etter all juginga og skrytinga vår på chaten her. :mrgreen: (hvem juger, og hvem skryter?) 8)

 

Men det hadde vært kjekt å kunnet ringe noen når vi nermer oss så vi kan få veibeskrivelse. Gjerne send nr. på PM her, eller send SMS/ring på 93641913

 

/Kenneth

Link to comment
Share on other sites

Alt er pakket og klart her nå.

 

Gleder meg som en unge. Skal bare spise litt, og ta en blund på soffaen, så er det avreise i 0100 tiden, satser på å kjøre rett til banen.

Skal bli artig å møte Knuterik også, etter all juginga og skrytinga vår på chaten her. :mrgreen: (hvem juger, og hvem skryter?) 8)

 

Men det hadde vært kjekt å kunnet ringe noen når vi nermer oss så vi kan få veibeskrivelse. Gjerne send nr. på PM her, eller send SMS/ring på 93641913

 

/Kenneth

 

Du skulle ha reist rett etter jobben, kommet hit til meg, her er det sengeplass. Så hadde vi tatt noen drammer og bada i jakkusien. Men men, vi får ta det neste gang.

God tur opppover, og kjør forsiktig. Blir du ensom i natta, er det bare å ringe 95243119, jeg er oppe leeeenge.

Link to comment
Share on other sites

skulle gjerne tatt meg en tur.. Bor rett utenfor eid, bruker du lang tid til eid?Har en tikka t3 supervarmint, meopta meostar 3-12x56 montro om den kan brukes på dryge hold..har ingen anelse på hvor mange klikk jeg har å gå på..sjekke etterpå..Hvor mange blir dere?kan evnt. Ta med noen skikkelig tjukke stålplater..kan også få lånt med meg en annen gang trådløs kamera fra jaktkompaniet, samme som vi leverte til innskytingsblinker nm jaktfelt på eid fra der du holder til?.

Link to comment
Share on other sites

ja det skal vi få ordna! Berre og bli med pangpang. tar vel ca 40 min og køyre fra eid så du har ingen unnskyldning. hehe.

 

eg satt meg ned for og lade skot no og oppdaga att eg har rota vekk en del til diesettet mitt, leiter overalt no, kan ikkje finne den.

 

så i værste fall har eg berre 25 skot igjen av godladninga :evil: har heldigvis litt anna rusk som skal skytast opp. men blirkje de samme

Link to comment
Share on other sites

Ej he med en god del 300 win mag, om det e den ammoen du mangla, so det blir nok ei råd ;)

Kjeme til å ta med en ytre filet av hjort, den kan vi steike på stedet, burde bli godt. Ellers e alt ferdig pakka og klart, e vel berre å legge sej og gjere sej klar til å bli henta kl 0800. Fotoapparat og videokamera e lada og klart. Teke oxo med en kronograf, så vi skal vere sikra på det området.

 

Snakkast kl 10. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...