Jump to content

Langholdstreff i Hornindal 17 Desember!!


Berglid

Recommended Posts

da var jeg straks hjemme igjen, utrolig kjekk gjeng!ble endel skyting, tror igrunn at det ble en litt dyr tur for meg, så utrolig mye snop inne i godteriteltet jeg godt kunne tenkt meg,.kanskje min gode venn meg selv kjøper noen flotte julegaver adressert til meg? :D

dette var min første runde på650 meter, ditta var moro..håndkanonen til kenny var RÅ, du kan igrunn bare legge den igjen her vest..Håper en får til flere sammenkomster.

Gleder meg til video..

God jul!

Thomas

Link to comment
Share on other sites

hoho.. no har eg rydda inn alt heime! bra gjeng ja! mykje bra skyting. synd den snøbyga kom mot slutten! Men eg fikk vertfall gitt gongen på tusen meter litt juling! hehe

 

Satsa på nytt treff på nyåret engang! Håper vi klarer og få bedre veir da. Blei tatt endel bilder så håper folk laster opp litt her.

Link to comment
Share on other sites

Dette var jo moro!

 

Mye bra skyting i det vekslende været. Berglid var rå på lengste holdet helt på slutten og banket inn treff på

treff da selv spotteren hadde problemer med å se gongen...!

 

6mm'en gikk greit å komme seg på 650m med, men på andre økt - og etter et tappert forsøk på 850m - uten treff

eller synlige nedslag - hadde jo de andre selvfølgelig delvis skutt ned de to gongene på 650m og redusert dem til

et par tynne paralellogrammer :lol: Trenger nok mer skyting/trening i bedre vær for å utarbeide en fungerende tabell..

Artig var det åkke som - og flere treff blir det garantert :D

 

 

-H

Link to comment
Share on other sites

Denne gangen skulle eg liksom vere flink og ta bilder men eg klarte seff ikkje og få tatt noken bilder nesten, så eg har berre nokre kjedlige bilder her, har ikkje av børsene engang. Dette var urutinert av meg.

GRS stilte med telt

normal_3.jpg

Litt skyting på 650gongen

normal_1.jpg

Det blei mange vender med utstyr og køyre for meg med arctic trucken

normal_5.jpg

pangpang fikk prøve en skikkelig grov pang

normal_2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da var maten inntatt og ting kan skje på pc.

 

Takk for en morsom dag på langholdstreff. Det ble jo en sosial dag, er jo viktig det oxo, og alle fikk skutt, og alle traff. :)

Er jo utrolig hvordan dette været ikke vil spille på lag, men det kommer lysere tider snart, og da er vi klare igjen.

 

Det var hyggelig å treffe nye folk, Kenny og Pangpang, og du i fra Liabygda, som jeg ikke husker hverken navn eller nick på.

Stas med 500 s&w, mangla bare sølvreven til Øystein Sunde.

 

Tok da noen bilder og fikk en film på ca 21 minutter, den kommer seinere i kveld.

 

Vi sees. :)

 

DSC01050.jpg

DSC01051.jpg

DSC01052.jpg

DSC01053.jpg

DSC01054.jpg

DSC01055.jpg

DSC01056.jpg

DSC01057.jpg

DSC01058.jpg

DSC01059.jpg

DSC01060.jpg

DSC01061.jpg

DSC01062.jpg

DSC01063.jpg

DSC01064.jpg

DSC01065.jpg

DSC01066.jpg

DSC01067.jpg

DSC01068.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Kikket på videoen..

 

Morsom intermission med litt revolverskyting... Jævlig fett å endelig få prøve en 500S&W :D

Den var jo nesten behagelig med brems... Kan ta med min Ruger Vaquero 4 5/8" i 45 Long Colt

neste gang med litt 300 grain hot loads så dere får kjenne på litt skikkelig vond rekyl :twisted:

 

Kanskje vi kan teste ut litt 600 yard sixgunning a la Elmer Keith - om noen har lest om hans famøse artikler i

Guns&Ammo på 60 tallet...

 

-H

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Det var konge..

Kjekt å se at så mange med felles interesse kunne samles!

Ble mektig imponert over nivå, hjelpsomhet og ikke minst bli tatt på alvor selvom man er newbie!

For de som er i "startgropa" så er langhold definitivt noe jeg kan anbefale!

Snodig nok så gikk sporlys ammo'n best. Kikker meg om etter nytt kikkertsikte. Frister enormt med en rifle i 338LM ;alternativet (dårlige alternativ).. gjøre om tikka'n fra 30-06 til 300 winmag ;) Åkke som, så må jeg ha kikkert..

Lurte litt på en vortex viper pst som kanskje kan være entry-level på langhold? Måha måha :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...