Jump to content

Halvautomatisk hagle til både jakt og leirdueskyting


Markustfu

Recommended Posts

Har ikke stort erfaring med hagler, men kunne tenkt meg noen anbefalinger.

Jakt vil gjerne gå i småvilt og vil gjerne ikke trenge noe ny hagle på ei god stund, samtidig ser jeg etter ei effektiv, rask og fin hagle til leirfuglskyting.

Å takle en variasjon med ammo er også fint. :) Sett en del på både Remington SPR-453/Baikal MP-153 og Beretta A400 Xplor, så prisklasse vil vel helst være et sted mellom der.

All hjelp er bra hjelp. :)

Link to comment
Share on other sites

Så bare på finn her om dagen om nå kampanje, så vet ikke. Skal ha mæ en A400 sjøl, men blir å vente til våren. Kommer med flere modeller i løpet av vinteren. Sjekk om ikke Schou har nå forhandler der du bor, så du får sett på børsa:) har prøvd en sånn, og det ga mersmak.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg kan ikke svare for andre hagler en den jeg har selv , har en win. sx3 12/89 og er kjempefornøyd med den.

Ikke behov for mye puss og stell, funker/veksler hver gang. eneste er at om du skal bruke mye lerdueammo bør du kjøpe en alternativ ventil, den som følger med er ment for tyngere ladninger og kan slite med annenrangs lerdueammo, om du ikke har behov for så store ladninger kjøper du bare den som er mindre kammer på, den veksler all ammo.

 

Gode justeringsmuligheter og lite rekyl i forhold til andre hagler jeg har prøvd.

Link to comment
Share on other sites

det jeg veit om beretta A400 er at den sliten med å veksle med 24 gr lerdu ammo :) er litt kjedelig... tenkt jeg skulle si i fra :) 2 på bana der jeg skyter som sliter med det.. lykke til med hagle kjøp, mange som er fornøyd med Baikal mp - 153..men må bare 'skytes inn med lerdu ammo først '...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Om du går for beretta så passpå att du ikke får en med sperre på selve magasinrøret! Fins noen som har det og da får du ikke utnyttet hele magasinet om du sku ønske det.. Når det kommer til veksling av ammo så er det vel noen som har hatt ell hørt om noen som har hatt problemer med alle merker av halvauto hagler.. Tror det viktigste er att den passer deg og ditt bruk!

 

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ønsker deg en autohagle til både slugskyting og leirduejakt som er driftsikker med et selvrensende gasssystem som regulerer trykket, slik at den tar alt av ammo fra svake til kraftige skudd, og som er meget rustsikker med et forkrommet innvendig løp + utskiftbare choker, rustfrie deler og utvendig rusthindrende slags måte sort matt blånering, sånn at du ikke behøver å pusse denne selv etter 500 skudd i regnhølja.

 

Da er det en Benelli M4 Super 90 med ARGO gass repeteringssystem jeg tenker på, men denne er ikke mer å få tak i pga dumme regler etter 15 oktober 2011.

 

Remington sin nye "versa max" er en kopiert ARGO autohagle som fåes kjøpt..denne anbefaler jeg. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...