Jump to content

17hmr V-max


dimex

Recommended Posts

Satt og skøyt inn rifla mi for et år siden.

All ammo gikk likt. Ved siden av blinken hadde jeg satt ut lokkeduer, og det kom selvfølgelig ei due.

Jeg var sikker på jeg hadde GP i kammeret. Vel, det var en CCI V-Max.

 

Det så ut som det hadde revna ei dundyne på jordet. Det ene brystsykket ble redda under tvil.

Denne frigjør absolutt all effekt ved treff, og resultatet er deretter.

 

Gamepoint har jeg enda ikke fått prøvd på villt, men det er nok det du bør bruke.

 

Så bytt til 22, om du ikke får tak i GP. :-)

Link to comment
Share on other sites

Rart dette med v-max i 17 hmr,skaut ei skjere som er lik rypa i størrelse,første skudd var på ca 80 meter med eit kule rett gjennom ryggen.Hadde forventa meg ein fjør ball som stod opp som ein eksposjon med v max i 17 hmr.Men fuggelen var like fin og berre eit fint hull gjennom brysta,vel dette var rart,så jeg satte opp skjera på 25 meter og skaut med ein detonasjon som resulta.Så kluet er vel å skyte på litt hold så hastigheta på kula er mindre og kansje sette skuddet rett i front,ekspanderer kula der så er det vel ryggen som får det og brystere blir like heile,men varmint kuler er jo uberegnelige på mat vilt,i sakoen min med 17 hmr så går vmax,hullspiss og fmj ammo i samme hullet,så kansje du burde få tsk i fms til rypa og v-max til rev,v-max til rev så er dennekula super i mine øyne ,og hllspiss perfekt til skrap vilt.game point har jeg ikke prøvd i 17 hmr,men skutt masse storfugel og ryper med game point i 22 mag,og det er ei suveren kule til alt vilt egentlig.lykke til i alle fall.17HMR. er ei fsntstisk patron til sitt bruk :clap:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

OBS for at TNT ikke går likt med V-Max, Gamepoint, powershock. Den har litt lavere utgangshastighet.

 

V.Max kan fungere fint, og den kan lage fjørball. Vansklig å vite før en har prøvd, og det endrer seg mye etter hvordan man treffer.

 

Gampepoint er mer forutsigbar, FMJ er litt skummel, hullet blir utrolig lite og noen jaktpatron er den ikke.

Link to comment
Share on other sites

klart hastig heten er forskjellig,men i sakoen min så går 3skudd samlig med fmj,v-max og fmj på under ein lapp på 100 meter og på vindstille dage,men alle rifler er jo forskjellige,.mn jeg ikke enig st fmj ikke er noen jaktt patron,det er det,men ei ekspanderede kule å foretrukke på orrfugen ,tiur ,gås å ender.det sier seg selv.

fmj 17 hme er ei fin rype patron med snille hantering av rupe skrotten...l.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...