Jump to content

Pardini SP/SP New - meninger


Mr.Finkelbaum

Recommended Posts

Heia - jeg venter på en brukt Pardini SP i posten, og er veldig spent selvfølgelig. Det ville vært gøy å høre hva andre Pardini-eiere opplevde som umiddelbart bra egenskaper da dere skjøt de første 5 - 200 skuddene med den gang for dere den nye rørtanga. Noe dere spesielt reagerte positivt på med skyteopplevelsen/det tekniske/vinkler/følt rekyl/avtrekk etc? Trenger altså hjelp til å holde ut ventetiden her :forvirra: Har også lest at Pardinier er ca. 50 % representert i OL og VM. Alt av tips som kan være nyttig for meg når jeg om noen dager står med den i hånden, taes i mot med stort takk. Overraskende da jeg fant ut at konseptet er såpass ungt som ca. 20 år. Jeg vet at magasinene var for korte/trange for noen år siden, og førte til mateproblemer.

Om noen har lyst til å opplyse litt mer om elektronisk avtrekk, er det fint, da dette er en verden jeg kjenner jeg er svært forutinntatt til. Jeg vet ikke engang hvordan man får et slikt avtrekk til å holde 1000 gram, ei heller hva man evt. vinner på et elektronisk avtrekk og om det er mye "mekk" med batteri etc.?

Mvh Finkel

Link to comment
Share on other sites

Har du kjøpt med elektronisk avtrekk?

Ellers oppleves det meste helt herlig med en Pardini!! Alle skuddene sitter selvsagt dit løpet peker! (Hadde jeg bare vært flinkere til å peke.. :lol: )

Rekylen er svært beskjeden / omtrent fraværende.... Jeg bruker riktignok 6 tungstenlodd i stedet for de orginale..

Batteridrevne våpen har jeg riktignok ikke så jeg skal ikke uttale meg om avtrekk!

Link to comment
Share on other sites

Som El Gringo sier så er problemet med korte magasiner der fortsatt, men det har blitt endel bedre!

Nå slipper vi iallefall mateproblemer med cci-standard, men patroner som er litt lengre kiler seg. Hvis du prøver Stinger så får du neppe ladet magasinet i det heletatt! Magasinet er også litt 'lavt'? da det er trangt hvis du prøver å få på plass patron nr seks! Men det er vel laget kun for fem skudd regner jeg med! :D

Link to comment
Share on other sites

Har ikke kjøpt elektronisk avtrekk - og CCI Stinger er en så spesiell patron med godt lenger hylse, at den er vel neppe noe referansepunkt? (Ikke vondt ment, Woff!) Høres pussig ut dét med magasinene; enig med El Gringo at slikt er arrogant. Men det høres ut som skyteopplevelsen appelerer til folket.

Link to comment
Share on other sites

:D Tror det er fornuftig at du har styrt utenom elektronikken.. De som har uttalt seg om den har som regel vært misfornøyde.

Jeg kom ikke på navnene til andre patroner, jeg vet godt at Stingeren er spesiell ja! Men jeg bruker bare to typer i min Pardini, hovedsaklig cci-standard men også Magtech standard vel. Har også brukt Magtech High Vel. som også fungerer bra.

Det er merklig at Pardini ikke har økt magasinlengden, regner da med at de må ha fått mye klager på dette!

Når det gjelder avtrekket på Pardinien er dette justerbart i alle bauger og kanter så her kan du tilpasse alt sånn at det passer perfekt for deg!

 

Det eneste tipset jeg kan gi er eventuelt at du kjøper inn tungstenslodd i stedet for stål-loddene den leveres med, men dette er individuelt!

Jeg HATER å si det, men tungstensloddene koster litt mindre hvis du bestiller de fra syden.. (Sørafor Oslo iallefall..) :P

Gled deg til mange gode opplevelser med Pardinien din! :)

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke forskjellen nå, men jeg bestilte to sett (likt i .22 og .32) for et par år siden og slapp unna moms og toll så det ble faktisk MYE å spare.

Jeg foretrekker selvsagt å kjøpe av Petter, men her var forskjellen alt for stor...

 

Sjekket prisen som de kostet dengang: 125,- pr stk. Jeg bestilte 12 stk, 1500,- (Danske kr minus moms)

Link to comment
Share on other sites

Pardini er topp. Ikke hatt et eneste problem på 4 år med 6 skudd i magasinet. Stinger har da ingenting i en matchpistol å gjøre.

Forvent deg 10-20 poeng mer enn du fikk med den forrige pistolen allerede fra første dag :-) (om du ikke allerede er over 565)

Link to comment
Share on other sites

Javel........man har hørt mange ulike argumenter rundt dette, så jeg er like nyskjerrig hver gang.

Forøvrigt vil jeg da tro at det er resultatet for den enkelte som avgjør om det har noe for seg

å bruke stinger eller ikke..........til trening.

 

Forøvrigt så.......er det ikke 40 grain kule som er standarden for 22 LR i konkuranse..........

(nedfelt i regelverket ?.....det har jo ikke stinger )

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe forbud mot å bruke Stinger i et 22 LR Match kammer.

 

Det er en anbefaling etter beste amerikanske 'dekke ryggen stil'. Jeg har ingen problemer

med å bruke en stinger i min 22, og jeg tviler på at så mange vil oppleve at det ikke passer.

 

Om den går bra eller ikke er et presisjons problem og ikke et teknisk problem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes flest mulig av dere burde bruke Stinger. Spesielt i hurtigprogrammene.

 

On topic: Jeg byttet i sin tid fra Unique DES 32 til Pardini HP, og opplevde ikke noe kortvarig fall i resultatene pga våpenbytte. Jeg ble veldig fort fortrolig med pistolen. Skjeftevinkelen passer meg (jeg skyter nå med FAS og skyter like bra), siktene er gode, og avtrekket kan justeres akkurat slik jeg liker det. Jeg hadde også wolframvekter i Pardiniene jeg brukte. De var driftssikre og jeg opplevde ikke noe form for våpenbrudd.

 

Kjæresten har både SP og HP, og er veldig fornøyd. Etter hva jeg kan huske perset hun på første stevnet hun skjøt med SP, og vant dameklassen i NNM 5 dager etter at hun hadde kjøpt sin HP. Etter 5 skudd innskyting. Rimelig kort innkjøringstid, med andre ord. Jeg tror ikke du blir skuffet!

Link to comment
Share on other sites

Flott å lese, og til stor nytte. Stinger har vel identisk total patronlengde selv om hylsa er godt lenger.. Det er Woff sin skyld at vi diskuterer Stinger her :mrgreen::mrgreen:

 

Lovende å høre så mye positivt om Pardini - jeg har også tenkt å kjøpe de tungstenvektene dersom det blir behov for det. Med min Benelli fikk jeg noen ganger en ubehagelig følelse av at jeg løftet noe av tyngden av våpenet med selve avtrekksfingeren, og dét er jo tabu. Kan skyldes for lite avtrekkerbøyle, slik at det var vanskelig å plassere fingeren i rett vinkel. Også jeg likte FAS Domino veldig godt, men den jeg hadde gav for mange feilfunk - men synes virkelig FAS og kanskje SAKO er spennende underdogs ift de nye og beste rørtengene.. Takker for bra innlegg - og nhd har lovt meg høyere poengsum :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...