Jump to content

Harehegn?


ole-mog

Recommended Posts

Hei sann.

 

Nå er det en stund siden jeg hadde valp/unghund (10 år), men da var jeg i en hegn i Akershus/Østfoldommerådet. Mener det var i retning Askim, men husker ikke helt presis etter så lang tid.

 

Etternavnet var Frøshaug og fornavnet var noe med Odd tror jeg. Skulle tro at Harehundklubben skulle vite noe om dette siden han selvfølgelig drev med harehunder.

 

Om han holder på ennå vet jeg ikke, men han hadde tre hegner i forskjellig størrelse med hare og en større med rådyr.

 

Uansett er det kortere enn til Vest Agder...

 

Håper dette kan hjelpe deg på vei og lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg hvert i ett harehegn i kodal. Det skulle være tre harer der, men vi fant desverre ingen. Hegnet er på ca 60 dekar/ mål.

Valpen viste god interesse, og søkte godt syntes jeg til bare og være 6 mnd, og første gang hun lukter en hare. Det viste seg og være masse spor og vanskelig og finne ut av det.

Dette hegnet skal jeg prøve en gang til.

 

For info om hegnet er det bare og sende meg en mel.

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Da her jeg hvert i harehegnet i kodal ett parr ganger til, og nå har det virkelig løsnet.

Sist jeg var der hadde vi los og tapsarbeidet i sammenhengende i nesten tre timer.

 

Dette hegnet annbefales på det sterkeste. 60 mål med tre harer, og mye forskjellig miljø ( Tettskog, myr, glssen skog med steiner, elveleie)

Jeg skal tillbake imorgen, så da blir det musikk.

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

Dette hørtes bra ut :) Kor kjeme kvalpen din frå? Er postadressa til Kodal 3243? Berre for at eg er sikker på at eg såg på rett plass viss da er fleire plassar som heiter da. Trur kanskje eg må ta meg ein tur dertil til våren, er ikkje god til å finne noken harehegn på vestlandet.

Link to comment
Share on other sites

Dette hørtes bra ut :) Kor kjeme kvalpen din frå? Er postadressa til Kodal 3243? Berre for at eg er sikker på at eg såg på rett plass viss da er fleire plassar som heiter da. Trur kanskje eg må ta meg ein tur dertil til våren, er ikkje god til å finne noken harehegn på vestlandet.

 

Ja det stemmer det att riktig post nr er 3243 til kodal.

Hvist du vil ha tlf nr til han som driver hegnet, kan du kontakte meg på PM

 

Hunden min kommer ifra moss fra en kennel som heter Jarotoppen. Jeg er knallfornøyd med valpen, og oppfølging ifra kennelen. http://www.beaglen.no/

 

 

Mvh

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...