Jump to content

Litt stiv pris


50 BMG

Recommended Posts

Ja det følger nok med ei reim i syntet hehe, hei forresten Arnt :wink:

 

Fordelen med syntetisk reim er at man slipper å bekymre seg for lær og skinn som kan morkne og råtne, ikke trenger man kaste bort verdifull tid på å sette den inn med fett eller voks heller, perfekt for alle som ønsker å plassere børsa innerst i skapet rett etter jakta istedenfor å kaste bort tiden på puss og vedlikehold. :mrgreen:

 

Hei igjen Tom, long time.

Link to comment
Share on other sites

og den legendariske Ednar 4x32 kikkerten :mrgreen:
Har du er faring med den, eller er du bare ironisk fordi du ikke har hørt om den? Leica kontakterte i sin tid ut endel produksjon/patenter til Ednar, og det nederlandske forsvaret benyttet visstnok Ednar håndkikkerter i en periode...så det japanske merket som var aktivt mellom -87 og -95 kan ikke ha produsert bare jallaprodukter.
Link to comment
Share on other sites

og den legendariske Ednar 4x32 kikkerten :mrgreen:

Har du er faring med den, eller er du bare ironisk fordi du ikke har hørt om den?

Jaja, jeg har erfaringmed den i den grad at jeg solgte dem da jeg var bransjetilknyttet. Den modellen der frarådet vi å montere på annet enn salongrifler da mekanikken var alt annet enn solid. Ut over det var den notorisk lite tett og langt fra lyssterk. Mener også å huske at den var bygget i plastrør. ivara sin magefølelse er nok ikke helt på jordet her 8)

Link to comment
Share on other sites

Det er lov å prøve seg - !

 

Men til de som måtte ha planer om å avhende et våpen i denne kategorien - vær glad hvis dere får 500,- for noe slikt! Husk at kjøperen også må søke kjøpetillatelse - det dobler (minst) prisen på anskaffelsen!

 

Jeg så forresten en standard M/59 på Finn her en dag - til den nette pris av kr. 8.000,-. Jeg regner med at det også i det tilfellet hadde blitt en null for mye (men blir disse våpna solgt til den annonserte prisen, er nok antallet "nuller", også blant våpenkjøpere, større enn en aner!).

Link to comment
Share on other sites

og den legendariske Ednar 4x32 kikkerten :mrgreen:

Har du er faring med den, eller er du bare ironisk fordi du ikke har hørt om den?

Jaja, jeg har erfaringmed den i den grad at jeg solgte dem da jeg var bransjetilknyttet. Den modellen der frarådet vi å montere på annet enn salongrifler da mekanikken var alt annet enn solid. Ut over det var den notorisk lite tett og langt fra lyssterk. Mener også å huske at den var bygget i plastrør. ivara sin magefølelse er nok ikke helt på jordet her 8)

 

Ednar hørtes kjent ut, så jeg måtte se litt i våpenskapet. Det viser seg at jeg faktisk har en slik kikkert. Den står på en pistol i 6,5-250, røret virker ikke som om det er av plast og den har klart rekylen i pistolen helt greit. Til dem som lurer så har 6,5-250 mer rekyl enn ei salongrifle :mrgreen:

 

Jeg har forresten også en Mauser M98 til salgs hvis noen vil gi 5000,- for den, men Ednar kikkerten min følger ikke med :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...