Jump to content

Rådyrjakta 2011.


ersa

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 207
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fin blogg Ladden.

 

Så gjennom bloggen jeg også, mye bra der, men stussa litt på kommentaren til den videoen der reinsbukken blir skutt..

"Den rakk å strekke på seg og riste på hodet før den fikk et skudd litt langt frem i bogen" Ser ut som et soleklart nakke/hals skudd spør du meg..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Er ny i gamet når det kommer til rådyrjakt, har tilgang på et tereng med 2 dyr i østfold. Så en bukk og 2 geiter der i fjord...så dyr er det. Et problem er at terenget er lite, da det også er mye dyrkamark er det i praksis bare noen små teiger å jakte på. Det jeg lurer på er om det går ann og legge til rette for en mer stasjonær rådyrstamme. Har tenkt på viltåker, noen andre forslag?

Link to comment
Share on other sites

Et problem er at terenget er lite, da det også er mye dyrkamark er det i praksis bare noen små teiger å jakte på.

 

Kan jo jakte på dyrketmark også..

 

Det jeg lurer på er om det går ann og legge til rette for en mer stasjonær rådyrstamme. Har tenkt på viltåker, noen andre forslag?

 

Du må gjøre det attraktivt for dyra å vere i området og da er det mange faktorer som spiller inn.. tilgang på mat og skjulesteder for å nevne noe. En viltåker og kanskje noen saltsteiner er en fin begynnelse... Hva med vinterforing??

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...