Jump to content

Problem med å få åpna kombien (fikset!!)


hjortefot.com

Recommended Posts

Hei, jeg var på hjortejakt i dag, og etter at smyginga var over tok jeg ut ammunisjonen fra børsa, lukka den igjen og gjennomførte klikk på begge løp. so far so good

 

Men så skulle jeg og en av de andre jegerne ned i et ulendt granfelt, så jeg ville gå med "knekt" våpen for å vise at det var tomt.

 

Men da jeg skulle åpne børsa satt den bom fast, får et glip på rundt 5mm, men ikke mer. Børsa er ei Lincoln TM2200K, og den er behandlet som det smykket den er, med overdreven forsiktighet.

 

Hva kan være årsaken? og hva pokkern gjør jeg?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tennestiften sitter i fremre stilling.

Sjekk hvilken. Men det høres ut som den i riflet løp.

 

Prøv å dytte den i bakre stilling gjennom denne 5mm åpningen, hvis det er stiften i hagleløp.

Hvis dette gjelder rifleløp, lukk børsa og dytt den ved å bruke pussestang. Dvs. gjennom løpsåpningen.

 

Du trenger ikke klikke i kort opphold i jaktiden. Gjør det bare da du setter børsa inni skap for vår+sommer.

Og best med klikkpatroner.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er andre turen jeg har børsa med på jakt, har kun klikket med den et par ganger før. Burde vel tåle såpass?

Virker som om riflenåla på de fleste kombier ikke tåler å klikkes med. En kompis klikket EN gang med brutters husqvarna kombi med resultat i knekt tennål. Kjøp klikkpatroner og ha med de i lomma.

Har aldri klikket med min Zoli og kommer ALDRI til å gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...