Jump to content

Bare jeg som fisker kveite/hellefisk?


Skogsturken

Recommended Posts

Her i området har det eksplodert med kveite og det er veldig populært for tiden å fiske med utstyr spesielt for kveita.

Guttongen tel en kamerat av meg fikk ei kveita på 33kg fra kaia i harstad nå nettopp:

http://www.ht.no/incoming/article480813.ece

2Storfangst_579293c.jpg

 

Ja den kaia der i Harstad skal være veldig populær. Vet flere som har fått store kveiter der :) Må nok selge båten, flytte dit og fiske der. Hehe.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kystmeiting er noko eg funderar så smått å prøve meg på. Sjølv om kveitebestanden ikkje er så voldsom på min kant av landet, veit eg om fleire plassar som ''gamlingane'' rekna som bankers etter kveita på våren og sommaren - kunne vore kjekt å prøve seg til neste sesong.

Kystmeiting etter kveite frå land - er det overkommeleg for ein halvklumsete amatør med karpestang, fireline og eit helvetes pågangsmot?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hører at stadig flere får kveite på stang her på fosen, så det skal satsets hardt i år på

stangfiske. Kveite må være noe av det råeste man kan få på stang her i norge, ellers

tror jeg det bare er et spørmål om tid før det tar av skikkelig på fosen som det har gjort

fra leka å nordover. Ellers kan filmen halibut queen anbefales på det sterkeste for de som er

gira på kveitefiske, du blir ikke mindre gira etter å ha sett den ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Noen som kan peke meg i retning av hvilket utstyr jeg trenger for å komme i gang med kveitefiske med stang? Har stang som er god nok for kveita.. Men hva jeg skal henge i andre enden av snøre er jeg blank på.

 

Må og vite litt Om fremgangsmåte, område å fiske i osv..

 

Holder forøvrig til i Lofoten..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...