Jump to content

Honnør- og "rapporter til moderator" funksjon


G.G

Recommended Posts

Honnør funksjon: En artig måte å gi skryt til medlemmer som kommer med gode innlegg

 

"Rapporter til moderator": En funksjon jeg tror vil lette jobben til moderatorene. På treningsforum.no blir det lagt ut en link på hvert innlegg som bli postet, der man kan rapportere hvis man syns innlegget er upassende.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Den verkar på den måten at du får opp ei side kor du kan skrive litt om bakgrunnen for rapporten. Du kan og presisere det der om du ønsker tiulbakemelding på rapporten. Det gjer vi normalt sett, men ikkje alltid.

Rapport betyr ikkje automatisk at innlegget vert moderert. All moderering må uansett ha ryggdekning i forumreglementet.

Link to comment
Share on other sites

En må jo selvsagt også klikke på ok knappen i det nye vinduet, etter at en har beskrevet problemet.

 

Om en tror at det automatisk medfører blålys og sirener, er en smule utenfor virkligheten.

 

Men moderatorene for det avsnittet en raporterer fra, får raporten neste gang de er inne (å være pålogget er foresten ikke det samme som at man faktisk sitter forran skjermen).

 

Om man raporterer og ingenting hender i løpet av 24t eller så, så er der kansje ingen grunn til å moderere det raporterte innlegget? Jeg vet jo av egen erfaring, at enkelte har gått bananas over enkelte prinsipp utsagn fra min side (og de er gjerne de samme som hiver seg på uten å lese hva som faktisk er skrevet, men kun reagerer på hva de tror er skrevet). Uten at noen moderator har kunnet si at det var regelbrudd i nevnte poster (ikke at jeg ikke har fått min del av skjenn :lol: ).

 

Så det kan være fort gjort at man mener noe er galt, mens tingene likevel er innenfor forumetsregler.

 

Jeg raporterer når jeg ser noe jeg mener det burde ha vært reagert på, men jeg raporterer ting jeg tror er feil. Moderatorene vurderer så saken utifra forumets regler, og det er da ikke min sak om de sier ok eller ikke. I tillegg finnes det flere måter å reagere på ting som er på kanten av reglemanget, igjen ikke min sak.

 

Honør knapp der man kan takke for innlegg man føler har gitt en noe, er jeg posetiv til (og det vil løse den evindlige +1 krangelen, da +1 vil komme rett opp i posten det gjelder, og ikke som egne poster).

Link to comment
Share on other sites

Men virker den? Jeg fikk ingen respons sist jeg trykket....

 

Ja, den virker den rapporterings funksjonen. Når du trykker på den knappen med utropstegnet Rapporteringsknappen ), så får du opp ei side, der du gjer grunnlag for rapporten. I tillegg så er det ei avkryssnings felt, som ein kan krysse av, dersom ein vil ha tilbakemelding om rapporten. I det avkryssningsfeltet står det "Varsle meg : Varsle meg når rapport er behandlet". Den er ikkje avkryssa automatisk, den må ein krysse av hvis ein ønsker tilbakemelding.

 

Jeg fikk opp vinduet, men ingen tilbakemelding. Sendte også en PM til en moderator som var pålogget. Jeg annså innlegget som et klart brudd på reglene, men altså ingen respons.

 

Eg skal ikkje påstå det, men det kan tenkes at det innlegget har blitt tolka dithen at det er i grenselandet, eller at vedkommende moderator har ikkje gjort noko med rapporten fordi det har blitt nedstemt av andre moderatorer.. Men ein PM, burde du i det minste fått svar på, det synst eg er eit minimum når ein rapporterer ting via PM. Så der har nok moderatoren det gjelder hatt enten dårlig tid, glømt det, eller rett å slett gitt blaffen fordi samme innlegget har blitt rapportert inn av deg tidligere...Men eg må sei at min personlige meining er at når nokon sender meg PM, så får dei svar uansett.. Men me er ikkje ufeilbarlige nokon av oss, så eg håper i det beste at dette var ein glipp.. :)

 

Ellers, så hadde ein honnør knapp for gode innlegg eller tråder, ikkje vært så dumt.

 

Og for dei over xx antall honnørpoeng, så vil dei også få tilgang til Elitekammeret... :twisted:

( SPØK !! Men av og til, så hadde det vært veldig fristende å tenke i dei baner. :oops: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...