Jump to content

Hvilken fabrikkammo 9mm


JonAre

Recommended Posts

Jeg skyter production med en CZ75 SP01 Shadow, og har verken plass eller lyst til å lade selv. Hvilken kjøpeammunisjon vil folket anbefale, med tanke på passelig power factor, følt rekyl og funksjon? Har så langt holdt meg til 115gr S&B, som har fungert helt utmerket, men jeg mistenker at den sparker unødvendig hardt.

Link to comment
Share on other sites

124gr magtech gav faktor 125,1 da jeg ble sjekket på forrige stevne. Synes det er litt liten margin.

Det var i en standard SigSauer p226 med 4,4" løp og utetempen var ca 20 grader. Jeg skal ihvertfall ta en ny sjekk med annen kronograf, før jeg stiller opp på stevne med den ammunisjonen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Safety and security solutions ved Aker Brygge selger Geco til 1,50, men hold dere unna. Prisen er som den er siden det er en dårlig batch, der en betydelig andel har slappe ladninger. Etter null feil med 2000 S&B, så fikk jeg 6-7 stove pipes i løpet av 200 Geco. Ikke andre problemer, men det betyr jo at det er helt ubrukelig til konkurranse, og minimum irriterende under trening. Håper det bare er batchen, og ikke et generelt problem.

 

Ellers endte jeg opp med å skifte tilbake til den originale rekylfjæra, for å se om det mot formodning skulle hjelpe mot mateproblemene. Det gjorde det ikke, men gudbedre så mye bedre rekylopptaket ble! Kanskje CZ har bedre peiling enn meg, likevel ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er tydeligvis litt forskjellig hvordan ammo oppfører seg, fordi jeg opplever at Gecco soter vesentlig mer enn Magtec.

Og jeg har både "vanlig" Gecco og S&SS sin dårlige batch. Har ikke opplevd annet enn at det er noen av de som har lite futt, men alle har gått ut. Disse er kun skutt i Glock. Presisjonen syntes jeg er bedre på Magtec, men det er sikkert forskjell fra våpen til våpen. Skyter standard minor med SVI og bruker kun Magtec 124gr der. Pedersen Vaapenlager selger de for 1.60,- som jeg syntes er er grei pris for denne.

Er et par andre i klubben som har testet Barnaul med stålhylser og de skryter av både presisjon og funksjonering. Denne ligger vel på ca 1.35,- på Jaktdepotet, avhenger vel litt av mengden. Dette skytes i SP01 :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...