Jump to content

Hjemmelading, hvilke kit anbefales?


RoyHaugberg

Recommended Posts

I likhet med sirhitalot kan jeg også gå god for Lyman. Jeg kjøpte et "kit" med en T-mag II turret og er veldig fornøyd. Jeg har tidligere benyttet Lee Classic cast pressen og en Lee Classic turret. Begge disse fungerte også strålende.

 

Om jeg skulle ha kjøpt et kit i dag -og vært interessert i mest mulig for pengene, så hadde jeg valgt Lee Classic settet med en Lyman balansevekt i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Mye skyting? Hvilket ladekit?

Som acity er inne på, hva og hvor mye?

 

Er det snakk om rifle eller pistol er nok svaret Dillon 550/650/1050 eller Hornady L&L AP hvis ditt "mye" faktisk er MYE.

Om "mye" er under ett par hundre pr måned vil nok ett eller annet enstasjons-kit med hurtigbyttebushinger for diene på en enstasjonspresse duge.

 

En Dillon 550 vil nok sikkert gjøre jobben uansett om du har litt større ladevolum, har den pressa selv og den er genial (i tillegg til en Dillon 650 og ei Lee enstasjonspresse med Hornady L&L for dier).

Link to comment
Share on other sites

Hva skal lades?

Riflepatroner? Håndvåpenammo? haglepatroner?

Hvor mye skyter du?

Budsjett?

 

Skal lade riflepatroner i første omgang 6,5 x 55 og 308. Håper å få landet haglepatroner også, men det prioriteres ikke nå.

Jeg skyter mellom 200-400 skudd i mnd.

Budsjett, betyr ikke så mye, men 5000 kr er i alle fall ikke problem

 

 

Tusen takk til alle for mange hint om hva som lønner seg å kjøpe av ladekit.. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...