Jump to content

Elverumsutstillingen 2008


SniperElite

Recommended Posts

Hei godtfolk.

 

Er sikkert flere som har tenkt seg dit 7-10 aug. og som skal stille ut hund.

Det jeg luret på er om jeg må forhåndspåmelde valpen min,eller om det er nok jeg melder meg på den dagen valpeshowet er (søndag 10.aug). Var på Dombås i helgen som var, og der var det tilstrekkelig med påmelding samme dag.

 

Det gikk faktisk såppas bra at jeg tenkte jeg skulle prøve en gang til, stilte her i valpeklassen 4-6 mnd og ble 2. beste valp. Han fikk betegnelsen serdeles lovende som kun 1 av 3. det var 13 som stilte i klassen. :D

250620081104svxxH951Un2ytxnUt8.jpg250620081153P15NDOHLwWSYGcZrTv.jpg250620081149S4jZPDYvOBJ7AyPbR7.jpg250620081120yd8e1heEIa6qxkR1si.JPG

Han er fødd 02.02.08 så da vil ha komme i klassen 6-9 mnd på Elverum og det er sikkert mange flere og vise han mot så det hadde vært artigt det da. Der er uansett kjempe gøy og se alle de andre hundene og snakke med andre hundeiere og ikke minst lærerikt både for meg og Balder :!:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vi skal stille Wilma og Ulla. Bassetklubben har stand på prestøya hver dag med gratis vafler og kaffe til alle som kommer innom. Vi selger effekter(capser, t-shirt, gensere m.m) og viser klipp om jakt med Basset.

Wilma har akkurat hatt valper, så vi har en kjempejobb med å få henne i utstillingsform. Wilma mangler bare nkk-cert for å bli NUCH, så vi får jo bare håpe. Ulla har akkurat blitt 9mnd, så hun stiller i junior. Det er veldig mange medlemmer fra Bassetklubben som skal ligge på campingplassen ved siden av Museet, og der blir det nok en liten fest hver kveld, alle er jo selvfølgelig velkomne til å komme innom. Det hadde kanskje vært mulig å hatt et Kammermøte der og?? Vi sees på Elverum.

Link to comment
Share on other sites

Vi skal nok oppover vi også... Trigger, Bonzo og Ayla skal stilles. Bonzo er sønn til Ozzy og dro meg seg certet fra Hokksund. Bra start! Muuulig fruen reiser i forveien da far i huset har invitert Hundegruppa i SJFF på utefest på fredagen... Dårlig timing?!?

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne stilt Ares, petit basset-hannen min på ett år, men det er så himla langt å reise! NKK-utstillinger vokser ikke på trær her nordpå, og ikke "vanlige" utstillinger heller. Så det blir vel Rana-utstillinga i Mo i Rana i slutten av august jeg får håpe på i år.

Link to comment
Share on other sites

Høres moro ut!

 

Jeg er fersk hundeeier, og har aldri vært på en slik utstilling. Men kunne godt tenke meg å delta.

Har en Kleiner Münsterländer på nå 4 mnd.

Hva er krav for å stille? Hva må hunden gjennom? er dette noe som gir type premiering som kan vises til ved senere anledninger?

 

Er det alle dager? 10. august er det jakt, så da kan jeg ikke. :wink:8):D

 

Mvh

Petter

Link to comment
Share on other sites

Kommer nok også til å delta med en Gordonsetter.

 

P1eR: Utstillingen går over to dager, lørdag 9. og søndag 10. august. Dessverre for deg er valpeutstillingen på søndag, og med et lite forbehold om at jeg husker riktig tror jeg hunden din er for ung til den ordinære utstillingen på lørdag. Jeg mener i alle fall at yngste klasse (JK) er for hunder som er eldre enn 9 måneder.

 

Premieringer i valpeklasse har vel begrenset verdi med tanke på framtida, men det er jo moro å få en vurdering av krabaten, og dessuten er det fin trening med tanke på framtidige utstillinger.

 

mvh tetrao

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Først: Grunnen til at det er denne datoen er vel av den enkle grunn at det har vært denne helga i en evighet. Uansett hvilken dato som man tar, kræsjer det vel med ett eller annet.

 

Vel, utstillinga gikk ikke som forventet. Vi venta - og venta - og venta. Og når vi endelig kom i ringen gikk det ikke helt bra. Vi må trene mer på løpinga!

I dag var det meste galt, til forskjell fra 12. juli hvor det meste var bra, og vi fikk 1., 1. og HP... Nå var det påpek på bittet,krysset, bevegelser og ja.. det meste... Det ble en 2.... Vi får prøve igjen siden!

Link to comment
Share on other sites

Ikke ta det så tungt - det er forskjell fra dommer til dommer og hva de vektlegger. Det er mye du kan gjøre selv ved å trene på å få hunden til å stå og løpe penest mulig - så neste gang blir det gjerne en helt annen premiering :P

 

Dessuten; dette betyr en andrepremie:

"Hund av god type og bygning, hvis eksteriørfeil ikke er mer fremtredende enn at den kan sies å være en god representant for sin rase".

Link to comment
Share on other sites

Dunkeren min på 13 mnder ble BIR med CK tidligere i sommer, helgen ettrpå ble det 2. premie...

 

Første helgen sa dommeren at hunden hadde et kraftig velutviklet brystparti, mens dommeren helgen etterpå sa at hunden hadde et smalt kjølformet brystparti.... :roll:

 

Man skulle ikke tro de hadde gått samme kurs... Men sånn er gamet, man bør stille på flere utstillinger til forskjellige dommere for å få en riktig bedømming av hunden.

Link to comment
Share on other sites

Lykke til ja! Her er det full bukkefeber i stedet 8)

Pga Bukkejakt start boikotter jeg denne messa/utstillinga.... :roll:

 

Å legge dette oppunder premiære datoen på jakta....er helt høl i hue!

 

tja vet ikke jeg, snakka med flere som hadde jakta rådyr på morran og så messe etterpå.... :D

Link to comment
Share on other sites

Lykke til ja! Her er det full bukkefeber i stedet 8)

Pga Bukkejakt start boikotter jeg denne messa/utstillinga.... :roll:

 

Å legge dette oppunder premiære datoen på jakta....er helt høl i hue!

 

tja vet ikke jeg, snakka med flere som hadde jakta rådyr på morran og så messe etterpå.... :D

 

Men da må du ha jakt innen 1-2 timers køyring fra Elverum og det er vel ikkje alle som har?

Link to comment
Share on other sites

VAr det noen som fikk seg ett "Røverkjøp" på mesa da,

Jeg fikk messepris på Jaktradio før messa jeg, og sikkert mange som vil få samme tilbudet etter messa.

 

Ser også at hundeutstillingen omtrent er halvert på noen år til over 600 hunder for noen år siden til rundt 300 i år. Spørsmålet blir da: Begynner folk å bli lei av disse messene?

 

Ikke noe galt om messa, det er ett fint sted å møte jaktkjenninger osv, Elverum har jo fordelen av at det meste foregår utvendig, me det blir jo noget væravhengig

Link to comment
Share on other sites

Ifølge katalogen så var det påmeldt 702 hunder,det må vel sies å være meget bra.

Den store deltagelsen har nok litt med at det blir delt ut Nkk-cert.

For min egen (hundens) del så gikk utstillingen meget bra ! :D

Det kunne nok blitt flere i gr.5,men det er også en stor utstilling i Rättvik for elghundrasene samme helg.

 

Tror "villreinjegeren" sitter med feil opplysninger med sitt antall !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...