Jump to content

CZ SP-01 Shadow


SimenMS

Recommended Posts

Hei, noen som veit om en forhandler som har SP-01 Shadow inne? Har hørt med Winge, importøren skulle få inn i slutten av mai, men nå er det snart slutten av juni. Noen som veit om en forhandler på østlandet som har den inne til en fornuftig pris? Eventuelt når Winge får den inn?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dro litt tidlig fra jobb i dag, satte nesa mot Sarpsborg våpen for kjøp av pistolen også dro jeg innom Winge på vei hjem for å kjøpe litt ammunisjon. Nå har jeg nettop kommet hjem fra banen og sitter her som ett eneste stort glis, så nydelig pistolen er å skyte med! Jeg tror vi skal bli virkelig gode venner!

 

Hadde litt problemer med utkastet i starten, at hylsa ikke kom helt ut så den ble klemt når sleiden kom fram igjen, dette ble det mindre og mindre av etterhvert som jeg skøyt, de siste femti skuddene gikk helt uten problemer. Regner med at ting må gå seg til litt. Tror også det fiberoptiske forsiktet blir byttet ut med et vanlig. Ellers er den som en drøm :)

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte med en 10 punds fjær også, men den fungerte ikke så godt, må gå seg til litt mer før den kan brukes uten feil tror jeg.

 

Min gikk rett på i høyden men skøyt litt til høyre, får justere det etterhvert :)

 

Legger ved et bilde av herligheten:

normal_IMG_6720.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Vi har en Shadow for salg som er demo skutt 50 skudd.

 

Ring oss så får du en GOD pris!

 

HVA ER PRISEN ???

Han skriver jo "ring oss"... Da er det vel bare å ringe, og heller spare på de store bokstavene??

 

Fælt så gretten du var i dag da :D

 

Jeg syntes det er av STOR interesse å få vite hva denne forhandleren mener med "god pris".

 

Det er for han til stadighet bruker dette utrykket , "god pris" :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Ble en tur på banen i dag også, fjerde dagen på rad, hehe. Fikk hjelp av en på jobben til å slipe litt på utdragern så den fikk litt bedre tak på hylsa. Skøyt hundre skudd i dag uten noen problemer i det heletatt, håper derfor utkasterproblemene er borte for godt :) Byttet også rekylfjær og tennfjær(?) Må si det ser ut til å gå bra:

 

n625555342_3355342_416.jpg

Fem skudd på 25 meter på duellskive.

 

Kan slenge med et bilde til også for de som liker sånt:

n625555342_3355353_61.jpg

 

Ble også en liten bestilling fra Angus i går (http://www.czcustom.com/catalog/) med nytt forsikte og grepsplater blandt annet.

Link to comment
Share on other sites

:) Fin skyting SimenMS. Jeg liker iallefall å se bilder! Et bilde sier som kjent mer enn

en drøss med tastetrykk!

Yppelig at du tar med linker også! Letter arbeidet for de som er intresert!! Flott!

Skal selv en tur på bana her straks. (Selv om det regner.. :? )

Link to comment
Share on other sites

 

Hvs slags forsikte og hvilke plater bestilte du?

 

Bestilte Ultra Thin LONG Aluminum Grips for the CZ SP01/75/85 Full Size & TS (IPSC) og CZ Competiton Front Sight FULL

 

Var en tur på Dokka i dag, fikk selvfølgelig to hylser som ble sittende fast i utkasteråpningen, den ene klarte jeg å fjerne under skytinga så jeg fikk klemt ut seks skudd (som forøvrig traff alle sammen) men på den andre standplassen det skjedde fikk jeg bare ut tre skudd. Endte opp med 87 av 101 poeng, noe jeg er godt fornøyd med med tanke på at det er mitt andre feltstevne.

 

Men jeg liker ikke dette utkasterproblemet, noen som har erfaring med det? Hylsa blir sittende i utkasteråpningen og en ny patron halveis matet inn i kammeret. Er altså hylsa som er problemet, den kommer seg ikke ut før sleiden går fram igjen. Er det noe som går seg til eller bør jeg få gjort noe med det? Ellers er jeg strålende fornøyd, men jeg vil ha en pistol jeg kan stole 100% på.

Link to comment
Share on other sites

Hadde det samme problemet med min sp-01 når den var ny. Problemet ble mindre etterhvert, men ble først helt borte etter at jeg byttet til kraftigere ekstraktorfjær samt lettere rekylfjær (14 lbs). Hva som var avgjørende for at problemet opphørte er jeg litt usikker på. Sjekk også for grader under leppa til ekstraktoren.

Link to comment
Share on other sites

Kjører på en ti punds rekylfjær nå, med fabrikkammo. Men bestilte med kraftigere ekstraktorfjærer også så får vell prøve det når jeg får pakke fra Angus. Ble betydelig bedre med slappere rekylfjær men ikke helt borte. Får satse på at kraftigere ekstraktorfjær er løsningen, hvis ikke bestilte jeg med en ny ekstraktor jeg kan prøve å dytte inn. Typisk at det ikke skal være noe problemer på 100 treningsskudd men at det skal skje to ganger på 60 konkuranseskudd.

 

Men takk for tips, har tro på at jeg finner en løsning når jeg får pakka fra USA.

Link to comment
Share on other sites

Kjører på en ti punds rekylfjær nå, med fabrikkammo. Men bestilte med kraftigere ekstraktorfjærer også så får vell prøve det når jeg får pakke fra Angus. Ble betydelig bedre med slappere rekylfjær men ikke helt borte. Får satse på at kraftigere ekstraktorfjær er løsningen, hvis ikke bestilte jeg med en ny ekstraktor jeg kan prøve å dytte inn. Typisk at det ikke skal være noe problemer på 100 treningsskudd men at det skal skje to ganger på 60 konkuranseskudd.

 

Men takk for tips, har tro på at jeg finner en løsning når jeg får pakka fra USA.

 

Dette har vel alle erfart..... at Murphy lurer i bakgrunnen . . . - ALLTID :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Tenkte på Murphy ja. Ble en tur på banen i dag også, med en del funksjonsfeil. Men fikk prøve litt vassere ammo, den spytta hylsene herlig ut to meter til siden, i motsetning til Blazer Brass patronene som så vidt ramler ut av pistolen. Satser på at det skal komme seg med litt bruk. Slenger inn en kraftigere ekstraktorfjær når jeg får pakka fra Angus, den ble sendt fra USA på søndagen :)

Link to comment
Share on other sites

CCI Blaser Alu sparker noe mer en Brass versjonen. Men husk at en ny pistol bør ha enn 500-700 skudd igjennom før du begynner å skifte deler :wink:

 

Jeg hadde en Hammerli SP20, (kjøpte med en gang de kom på markedet) som trengte 3000 skudd før den begynte å fungere,,, når jeg ville det skulle smelle :D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei igjen

 

Etter å ha fått en del skudd gjennom pistolen så sliter jeg fortsatt med hylseutkast. Har nå prøvd en del med Blazer Brass, Sellier & Bellot og litt politiammo. Merker ikke mye forskjell på de to første, politiammoen er nok litt kraftigere så den kommer seg lenger ut, men også den har noen hylser som spretter rett opp, eller bare ramler ut. Har sammenlignet med en annen SP-01 uten at jeg klarte å se noen forskjeller.

 

Hvor skal man begynne?

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter også med hylseutkastet på Shadow'en min. Den eneste kjøpeammoen som har virket 100% er Speer Lawman 124 gr FMJ.

 

Men det gir seg kanskje når pistolen har gått seg til litt mer - tross alt har jeg bare skutt 6000 skudd med den.

 

Ryktet sier at ekstraktorfjæren er for hard i utgangspunktet, men jeg har ikke prøvd å bytte den ut - ennå. CZ har vel ingen svakere og jeg skyter med den i Production i Praktisk, i tillegg til Militærfelt.

 

MVH 700 ADL

Link to comment
Share on other sites

Slenger inn eit spørsmål i denne tråden sidan deler har blitt omdiskutert deler tidlegare, håper det går bra

 

Nokon som kjenner til eller veit kvar ein kan får ta i Sportec match avtrekk til CZ 75/85 SP-01 ?

Om det i heile tatt eksisterer lengre..

Link to comment
Share on other sites

Det veit jeg desverre ikke noe om, men jeg har løst problemet med hylseutkastet på CZ'en.

 

Etter tips fra en på jobben filte jeg litt på utstøteren.

 

normal_utst%C3%B8terCZ.JPG

Figur 1 viser hvordan utstøteren ser ut orginalt sett fra siden, figur 2 viser hva jeg filte vekk og figur 3 viser hvordan den ser ut fra siden når jeg var ferdig, i tillegg filte jeg den med litt vinkel mot utkasteråpningen. Vinkelen nedover sies å være bra hvis den går med lik vinkel som magasinet.

 

Nå kaster den hylsene i en så pen bue at det er helt rørende å se på. Så hvis du sliter med utkastet kan dette være verdt et forsøk. Dere gjør det selvfølgelig på eget ansvar men det fungerte meget bra for meg.

 

Totalt med maskering og filing tok det ca 10 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...