Jump to content

Komplett Norrøna Jaktdress til halv pris


Target

Recommended Posts

Lite er så morsomt å kunne få akkurat det man ønsker seg til en rimeligere penge enn forventet. Når man i tillegg har trodd at det man ønsker seg ikke har vært mulig å få tak i (utgått vare), plutserlig er det likevel, så blir det jubel i stua.

 

Hva kjøpte jeg så - jo en komplett Forelhogna paclite dress i den geniale fargen Antique Bronze. Dette er kanskje den mest effektive kamuflasjefargen i høyfjellet siden mange fjellier domineres av gule strå og annen gul/brun vegetasjon. Dette er i allafall en langt mer effektiv kamofarge enn de tradisjonelle grønne dressene.

 

Bukse og jakke ble innkjøpt hos Norrønas Flaggshipstore i Vestby (Norwegian Outlet) og etter det jeg kunne se var det mange dresser igjen.

 

Måtte bare si det :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det står på nettet at denne modellen er støysvak, men i følge informerte kilder er den ikke det. Noen som vet? Jeg trenger ikke rent høyfjellstøy, men noe jeg kan bruke til smygjakt i skauen. Fargen er like genial til det bruket.

 

Har brukt dressen på vanlig tur bare for å prøve (gjett om det ble varmt) og jeg mener den er klart mindre støysvak en Dovredressen som jeg også har, men noe mer støysvak en Finnskogen Hybrid buksa som jeg også har :winke1: Ble dette forståelig?

 

Supplerer meg selv slik at jeg ikke forårsaker noen misforståelser. Forelhognadressen bråker klart mindre enn Dovredressen, men noe mer enn Finnskogen Hybrid buksa (har kun testet buksa - men jeg vil anta den er som Finnskogen med goretex).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dette er en solid, robust og bra dress, men den bråker endel når en beveger seg i den. Dette har jeg erfart da min svoger har en sånn dress. I stille kvelder hører jeg godt når han går av post, og ned fra bøen. Til smyg/skogsjakt er Norrøna Finnskogen best egnet mener jeg. Går selv å sikler på/av Recon dressen, men er redd den mulig lager litt for mye bråk til min type jakt?. Bruker nå Finnskogen, og den er veldig myk og lydløs. Når en jakter hjort bør en ikke lage mer lyd enn mulig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...