Jump to content

Kikkert til under 2000 kr


Skogsturken

Recommended Posts

Har planer om å kjøpe meg en ok allroundkikkert. Skal hovedsakelig bruke den til elgjakt, revejakt, og i det hele tatt observere i terreng. Den skal også kunne være en god turkikkert. Vil helst bruke rundt 1000 lappen på kikkerten, men jeg kan strekke meg ut til 2000 kr. Dette blir den første håndkikkerten jeg kjøper, så jeg vet ikke helt hvilke merker som er bra og hvilke man styrer unna.

Hvilken kikkert får man mest for pengene?

 

Så langt har jeg hørt mye bra om Nikon og Optricon.

Link to comment
Share on other sites

Breitler 8x56? Koster 2,150,- på mbo.no

SIden du skal drive revejakt, må du jo ha noe litt lyssterkt.

hvor lys sterk kikkerten jeg nevnte er, vet jeg ikke, men har sett igjennom et par Breitler kikkerter på dagtid og de var meget klare og skarpe, ifølge mitt syn ihvertfall ;)

Link to comment
Share on other sites

Du må først avgjøre om du ønsker en med 8x eller 10x forstørring. Er du i tvil om noe så er det skrevet et hav om temaet tidligere.. Og i det prissegmentet ville i alle fall jeg ha kjøpt en brukt en! Hvis du bestemmer deg for en med 10x forstørrelse skulle vel feks. denne være et ok valg: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29826094

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo ta en titt på Optisan OH Pro-PC 10X42 som selges av Magasinet. Har en selv som jeg har brukt litt på jakt og fjellturer. Helt grei og klar kikkert som heller ikke koster allverden. Har ikke fått testet den skikkelig ut enda, men så langt er jeg fornøyd. Skal ha den med meg på elgjakt i år så for vi se hva den duger til.

 

http://www.magasinet.no/display.aspx?me ... rodid=4438

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan anbefale deg en Vortex Diamondback. Bra og billige kikkerter med livstids garanti og ulykkes forsikring.

Crossfire-serien har samme garanti, men skal ha dårligere optikk. Disse leveres også med lys, jeg vet ikke om man får det i Diamondback. Du kan også kikke på Sightron SI fra samme butikk.

 

Edit: Linker til kikkertsikter, fikk selvsagt ikke med meg at tråden gjaldt kikkerter. ;) Men de samme seriene finnes vel også som håndkikkerter, bare se bort fra setningen om lys.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...