v-max Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 http://brunst.mystore.no/ds_product_inf ... cts_id=446 aner jeg en liten kopi av di tyske handlaga fløytene??? eller hvem var først?herr aker eller tyske klaus demmel? her er klaus sin. http://storfangst.no/index.php?nr=90&ca ... &startrow=" target="_blank er vel bare et spørsmål om når tid piratkopierte revelokker kommer..... hvem var først?
kristofferp Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Send linken til Klaus Demmel. Merk at det ikke er noe piratkopi hvis Demmel ikke har patentert sin.
v-max Posted July 21, 2011 Author Posted July 21, 2011 regner med det er noen som forhandler hans fløyter,som kan gi ham infoen,hvis dette viser seg å være skittent.
AndersG Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 Med mindre fløyta er patentert (og da også med gjeldende patent i Norge), og den ikke blir markedsført som fløyta til Klaus, så er det heller ikke ulovlig å hverken tilvirke eller selge den for andre.. Om man derimot markedsfører en kopi som ekte vare ligger man dårlig an..
v-max Posted July 22, 2011 Author Posted July 22, 2011 ja,ikke vet jeg....synes bare det er litt rart,og samtidig litt skittent.....
villreinjegeren Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 Det er bare å la være å kjøpe denne fløyta da dør sen selv,og piraten får ingen intekt
Kjetil-A Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 Synes ikke disse to lignet noe særlig igrunnen. Brunst sin (er i følge brunst): "Brunst gevirfløyte er designet av Pierre Aker og Europas fremste rådyrlokkere. Den storfangst har er: "... laget av Tysklands største lokkeekspert, Klaus Demmel".
Jibrag Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 er vel bare et spørsmål om når tid piratkopierte revelokker kommer..... hvem var først? Til å lage piratkopierte revelokker? Hvis den definisjonen som legges til grunn her skal være gjeldende så var det nr. 2 som lagde en revelokk som stod for den bragden. Hvis en ser på konstruksjonen til dagens revefløyter (og forsåvidt også rådyrfløyter) er jo konstruksjonen på 90% av dem forholdsvis eksakt lik... Et plastrør, et munnstykke med en slisse, en membran og en strikk. Er det en tyvkopi? Og hvem er i tilfelle originalen...? Hvis jeg tar en Nordic Mini eller en Red River Bandit og splitter membranen i to, har jeg da tyvkopiert syco tweety?
Erikr Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 Samme greia hadde vi da nordik predator inntok det norske markedet. John s. opdal i harnisk mot det han mente var piratkopier av critrcall fløytene. Det har han forsåvidt rett i. Men hva må til for at det er piratkopi? Lyden er ikke lik.....Samme gjelder nok for de gevirfløytene det refereres til...
Jegern86 Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 Hvorfor engasjere seg? La de som tenker, produserer og selger finne ut rett og galt.. Kjøp den lokken du får frem reven og bukken med å smil og vær lykkelig over at du har en knall good lokk
GoldenTarget Posted August 9, 2011 Posted August 9, 2011 har nylig kjøpt meg lokken til klaus på storfangst og fikk lokka til meg en bukk på 25 m hold på samma dag
Sinnataggen Posted August 9, 2011 Posted August 9, 2011 Har vi ikke større problemer her i verden, ja da har vi det jaggu bra
Recommended Posts