Jump to content

Glock vs M&P


Ksvensen

Recommended Posts

Ser mange her inne vil ha seg Glock, men Smith and Wesson sin M&P i 45 og 9mm ser jo og veldig fine og bra ut. Noen som har erfaring med disse som kanskje kunne si noe om dem?

Vil ikke ha dette til å bli en post om hvor ubrukelige disse er, det har man hørt nok :)

 

Ksvensen

Link to comment
Share on other sites

Er jo litt partisk men jeg har en en M&P 9mm som nå ligger til salgs (kjøpt en Tanfoglio Stock 2) og jeg foretrekker helt kllart Smithen over Glock.

Den passer hendene mine mye bedre og liker også bedre avtrekket.

Men er og blir personlige preferanser, alt etter hva som passer deg best.

Link to comment
Share on other sites

Har en m&p i 9mm og en i 45acp. driver med praktiskskyting og der funker de som snus. utskiftbart grep for å få rett størrelse , driftsikker som bare det. har kun skutt frontier sine kobberbelagte kuler i den, litt upresis føler æ på militærfelt, men det er garantert fordi æ ikke har terpa presisjon med den... bare peke og gi på flest mulig skudd på kortest tid i praktisk... om man skreddersyr ammo til den, får man den veldig presis, i likhet med at man har mye å hente på å skreddersy ammo till alle våpen. M&P står ikke tilbake for glock på noen måte. Selvfølgelig finner du masse forskjellig gadgets og stasj til glocken som ennå ikke er kommet til m&p, og er du da gadget-freak så velger du glocken, men det blir aldri feil å velge en m&p

Link to comment
Share on other sites

Hvis du først skal ha M&P så kjøper du Pro utgaven, den har helt klart best avtrekk. Skal våpenet brukes til Praktisk skyting i Production divisjon MÅ du avtale med butikken at de skal sjekke avtrekksvekten etter at du har skutt noen tusen og sørge for at avtrekksvekten er lovlig (og at dette skjer på lovlig måte). Avtrekksvekten er pr idag 5 pund, forslag om 4,5 pund med vedtaksdato oktober, dvs gjelder fom 2012.

Link to comment
Share on other sites

Du bør nesten sjekke ut begge pistolene før du velger.

 

For meg er det hipp som happ, men det finnes mange som ikke liker grepsvinkelen som Glock har. Ellers så er både M&P og Glock regnet som kvalitetsvåpen, så du velger ikke feil uansett. Siste generasjon Glock har forøvrig utbyttbare grepsplater de også.

 

For min del går det stort sett i Glock og Springfield xD av plastpistoler.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har M&P9L og 45, og kan varmt anbefale begge disse.

 

9L er standard utgaven ,men med løp og sleide fra en 9PRO, den har avtrekk og features fra en standard M&P ,samme med threedot sikte som er fastmontert. Dette siktet er det ikke noe vits å gjøre noe med, den er dead on.. Avtrekket er litt uvant for mange, det er veldig lett å nappe skuddene ned til venstre ,men det er ikke lange tiden før dette er i fingrene. Jeg skyter gode samlinger med min og den går godt med alt av skudd jeg har fora den med, både ferdigrulla og "himbrent".

 

Jeg mener M&P er betraktlig mer ergonomisk en Glock, rekylfølsen er i min mening mye mer behagelig i M&P, den har også litt beavertail så du slipper å tenke på slidebite (at sleiden kommer i kontakt med hånda under avfyring), jeg hadde endel problem med dette på glock gen 2 ,men mindre i gen 3-4, men alikevel noe var det. med M&P er slidebite mer eller mindre umulig å få. Også rekylfølsen i M&P er i min mening mer behagelig dette igjen pga ergonomien, i 45ACP som G21 var horribel å skyte med var M&P betraktlig mer behagelig, jeg kan skyte fort,effektvt og presis. Det tar kort tid å få siktebildet tilbake med denne.

 

M&P 45 vs Glock 21.. her er det ingen konkuranse. M&P banker Glock totalt ned i og under støvlene. Jeg prøvde en G21 og denne ble jeg ikke venner med. Greit kanskje det hadde blitt en vanesak etterhvert, men da jeg prøvde M&P45 var det ikke noe som helst spørsmål om hvlken jeg skulle ha. Den ligger godt i handa mi, jeg bruker standard størrelse backstrap. Den tar 10 skudd i standardmagasinet ,men også 14 skuddsmagasin er å få tak i.

 

Think! har skrevet en meget bra blogg om M&P9 pro som jeg anbefaler å lese. Om det er noe mer du lurer på så send meg gjerne en PM

Link to comment
Share on other sites

Ææh! Uten å ta på meg fanboy-hatten for hverken det ene eller det andre, så var jeg nok kanskje en av de aller første i kongeriket som kjøpte M&P, 9mm og har tusener på tusener av skudd gjennom denne.. Jeg har rik erfaring med G17 også, og spør du meg, så er det fullstendig hips om haps hva du velger. Fellesnevneren på disse to våpnene er at de er kvalitetsvåpen! Forskjellene som nevnes i avtrekk, grepsvinkel etc er nyanser som uansett kan tilvendes. Jeg ser folk som skyter praktisk med G17 som guder.

 

Stikk til Moss og tafse på begge (Rino har sikkert en G17 liggende også).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...