Jump to content

Klikk på cci hetter


høggern

Recommended Posts

Har ladet en del skudd på de 20 årene jeg har ladet ammunisjon. Mesteparten er skutt i sauern min. På den tiden har jeg hatt en klikk med sauern. det var i 1996. Ellers ingen happenings med hjemmeladd ammunisjon før nå i vår. i fjor høst kjøpte jeg en kartong med CCI hetter siden jeg ikke fant hverken Federal eller winchester som ejg har brukt for det meste de siste årene. (brukte CCI for 10 år siden)

 

På de 1000 hettene (eller på de jeg har skutt hittil) har jeg hatt en klikk og 2 etterbrennere (klikk-bang), Har hørt flere som har opplevd dette.

For 10 år siden da jeg brukte cci sist var det gode hetter, har det skjedd noe? Ujevnt mellom loter?

Link to comment
Share on other sites

Har også hatt et klikk på CCI hetter, og en etterbrenner. Det ramlet også inn noe greier her som må være skikkelig gammelt - noen Norma tennhetter for large rifle. Der har det smulle jevnt hele tiden, men hvor gamle de er vet jeg ikke. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det var eit problem for tre-fire år sidan, men eg har ikkje hørt noko i det siste. Er det ein ny lot?

Mener jeg kjøpte de hettene i for høst/vinter. Vet ikke lot nr da jeg har kasta all emballasje. Men var av den "nye typen" trykk på emballasjen, ikke den typen som var for 6-10 år siden da jeg kjøpte slike før (mørkere farge på trykket nå)

Link to comment
Share on other sites

Hadde i går en klikk-pang med CCI 200 LR kjøpt i høst....ca.

I 1997 hadde jeg også tilfeller av et par tre fire klikk med samme hette,lot ukjendt i alle tilfellene,men var av samme type (mørkere farge på trykket/mørkeblå).

Husker det var 97 pga det var jakt ammo lada til jakttur til SA :?

Link to comment
Share on other sites

Må desverre slutte meg til flertallet her, har hatt flere klikk på CCI 200 LR hetter det siste året.

På grunn av dette har jeg gått over til Remington 9 1/2 hetter som selv om de skal være "hardere", fungerer utmerket.

CCI 250 Magnum hetter har så langt ikke gitt klikk.

 

Konklusjonen er at jeg ikke lenger lader CCI 200 LR i jaktammo, kun til trening.

Link to comment
Share on other sites

Eg hadde nokre "klikk...bang" med CCI 200 for tre år sidan, og prøvde både Remington 9 1/2 og Federal Rifle Match (?). Begge desse smell kvar gong, men dei fungerar litt dårleg i hetteisettaren på Dillon 550. Dei er litt store, og krever unødig mykje kraft i hetteisettaren.

Winchester har vore brukt etter den tid og fungerar perfekt! Går lett i hettemagasinet, er lette å setja i og tenner kvar gong! Anbefales!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...