Jump to content

Ryggsekk for de korte dagsturene?


Chiefen.v-2

Recommended Posts

Jeg driver å kikker etter en passende ryggsekk for korte turer; plass til en kikkert, kaffekopp, matpakke, en snørestump og slikt småtteri. Alt dette fixer jo en Haglofs Tight, men den er jo ikke akkurat "Koselig"; jeg er i det litt sentimentale hjørnet og vil ha en ryggsekk uten meis eller annet stivt bæresystem i seilduk/canvas.

Feks noe slikt

 

51Nr8SCTyOL._SL500_AA300_.jpg

 

Har funnet på amazon men noen som har tips om noe slikt her på berget?

Link to comment
Share on other sites

Akkurat i dag er det en slik "Personal jetpack" eller samenleggbart helikopter som står på ønskelisten...

 

Fin sekk fra Brunst men fy for en pris :shock:

Ja, den var fin... Men er enig at prisen var drøy;) men syns alt turutstyr av interesse er dyrt..

Link to comment
Share on other sites

Eg kan anbefale Norrøna Røros 35L sekk!

har hatt ein i nokre år sjølv og brukt den til alt frå rype til korte turar på hjortejakt! Har og måtta kjøpe like til far min og kjæresten min for å få min i fred :P God å bære og plass til det ein treng på småturar!

Link to comment
Share on other sites

Kan legge ved denne testen jeg fant:

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article498378.ece

 

Jeg skal dra og teste den fra Norrøna og Chevalier og går nok for en av de.

 

Noen som har noe erfaring med de? Drasser emd ganske mye på dagsturer også med ting til meg og bikkja så trenger en som er behagelig å ha på og har god kvalitet. Vekt på sekken bryr jeg meg lite om..

Link to comment
Share on other sites

Har selv denne fra Norrøna og brukt den i mange år. Den er nå byttet ut til fordel for en sekk som heter Fjellreven Friluft Forest. Synes selv at Fjellrevensekken har bedre bærekomfor enn Norrøna sekken. Den er bedre tilpasset ryggen(min rygg) samt at den har en god lufting mot rygg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...