Jump to content

Kjøp av kikkert i USA


Mastodon

Recommended Posts

Hei

 

Jeg skal over dammen en tur før jakta til høsten.

I denne forbindelse vil jeg bruke flere av de 10 store som jeg fikk igjen på skatten på nye siktemidler.

 

I dag bruker jeg en Leupold VX-I 4-12X40 på min Fox i .222. Skal byttes da jeg ikke blir konfortabel med den. (Øyeavstand er superlangt)

Dette er riflen min for toppjakt og rådyr.

 

Jeg ser at det er mye å spare på å kjøpe Leupold i USA.

Jeg ser at feks VX3 4,5-14x40 er bare såvidt over 3000,-

Er det noen som vet om andre gode kjøp på kikkerter med tilsvarende egenskaper?

Det er ikke mye å spare feks på en Meopta Meostar R1 4-16x44 ser det ut som. Koster nesten 900$ (Denne har jeg mest lyst på)

 

Jeg er også ute etter tips til kikkert til min BRNO Mod 2 i 22lr. Der trenger jeg ikke allverdens, men har lyst til å prøve den på lengre hold etterhvert. Så kikkerten må ha brukbart med forstørring.

 

(Jeg har en kollega der borte som jeg bestiller til fra nettet og så pakker jeg dette med meg hjem når jeg drar)

Link to comment
Share on other sites

at annet tips er faktisk amazon.com, har bestilt 2 stk derfra (til en i USA). siste jeg kjøpte var en 3-15x50 Weaver tactical med targettårn og medforstørrende retikkel. den må være fin til en 22lr? Jeg ville hatt utvendige ratt på 22LRen hvis jeg var deg og skulle skyte på litt forskjellige hold, siden kulebanen er såppas krum.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

jau, det er sikkert ikke "vårt" problem om de blir tatt.

Men har fått med meg at det gis STORE bøter, til "venner", kjente,og firmaer, som går forbi eksport regelen, og sender "regulerte" varer.

(som snart omhandler ALLE varer :cry: )

 

 

 

Bare sånn til info dersom du får en venn til å gå rundt systemet.

Link to comment
Share on other sites

Om noen ikke har fått det med seg, er det begresninger på eksport av "visse" deler.

Dette omhandler mesteparten av våpenrelaterte deler.

Tenkte mest på å hinte, til at det kan bli smekk, dersom noen blir tatt, for å ta ut deler, som det er begrensninger på.

Har selv overveid å be noen venner sende noen deler over hit, men har latt være for å ikke sette venner og familie i trøbbel.

 

bare sånn til info.... og ikke for moralpreik

Link to comment
Share on other sites

Hvis så, hvordan har Jakt og Friluft stor utvalg av Leupold, uten å importere disse fra USA?

For å ikke nevne masse andre butikker som selger Zeiss Conquest.

Zeiss Norge vil ikke ha noe å gjøre med disse kikkerter !!!

 

 

 

ehhh... de importerer mye våpen, sikter, ammo og deler fra USA men de søker om eksportlisens.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...