Jump to content

Nedladd rekruttammo - 6,5x55


H.K.

Recommended Posts

Sitat

 Slike ting har tror jeg har med selvtillit å gjøre, omtrent som noen er redde for å kjøre bil eller svømme på djupa. Presser man dem for mye går de i lås, og da blir det desto vanskeligere å tø opp senere. 

Helt sant.

 

K

Link to comment
Share on other sites

En har vel erfart at enkelte aldri klarer å komme over den terskelen med å skure bra med grovkalibr. Vi har folk i lager som skyter meget bra med 22 men ikke vil skyte med 6,5. Og nå snakker jeg ikke om ungdommer men folk som har skutt i en masse år og som har barn og ektefelle som skyter 6,5 og allikevel er tilstede på det meste av skyting ute. Det er denne gruppen potensielle skytere jeg hadde håpet på og få med ved å tillate 223.

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Vi har folk i lager som skyter meget bra med 22 men ikke vil skyte med 6,5

Det har vi og, jeg har alltid trodd de bare var gjerrige ;) Men jeg har nå skutt noen tusen skudd med "match"-type rifle i 223. Greit nok at det ikke er rekyl, men det smeller ca . like mye, og jeg kan ikke se at jeg har noe mindre tendens til å ta dårligere avtrekk enn med 6.5. Lyddemper på ja, så begynner det å bli behagelig, men det blir 6.5 også. Kanskje det er noe...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Men det må vel da være en spesiell type som går over ens med siktet.

Nå har jeg ikke prøv alle, men 2-3 av mine lyddempere har gått veldig fint under siktet. Gjengene tar ikke opp mer enn 15mm eller så, så det er god plass til siktet bak demperen. Siden jeg også skyter langhold, så har ca halvparten av mine løp endt opp med gjenger, og jeg bruker dem om hverandre. 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Da burde det jo kunne være en vei å gå. Skulle nå tro at alle er kjent med mindre støy. Men der blir vel med det som så mangt annet ikke godkjent de nærmeste 50 år

Det er noe med tradisjoner og at noen bare "bestemmer" hva som går an og ikke.

 

Sitat

Lyddemper og 35skudd+prøveskudd ; da skal det bli hildringstimen

Det går da helt fint i andre skytegrener. Det er ingen som sier at demperen må være av aluminium og ikke ha trekk over... Og på felt vil det være helt helt problemfritt.

Forresten går det jo helt fint i jegerklassen...

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...