Jump to content

får ikke export fra USA... hjelp


Norwegian V

Recommended Posts

Opticsplanet får ikke eksportere, åpenbart fordi de ligger i en delstat hvor det ikke er tillatt.

 

Opticsbestbuy.com kan eksportere, evt - du kan søke på amazon.com på siktet ditt.

 

Siden linken din ikke virket, vet jeg ikke helt hva du søkte etter, men gjør et forsøk på nevnte nettsted.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi rapportere det til Homeland Security og se hvor lenge dette firmaet er i business?

 

Kikkertsikter med mil dot retikkel og diverse andre greier med lysforsterker osv. er såvidt meg bekjent regnet som ordinansmateriell per import/eksportlovene av 1976. Dette har overhodet ingenting å gjøre med lokale lover.

 

At noen velger å skjære alle kikkertsikter over en kam er en annen sak. Jeg går ut i fra at de regner utenlandske skyttere som en for marginal kundegruppe til at de gidder å få en juridisk utredning som belyser evt. risiki.

Link to comment
Share on other sites

Kikkertsikter med mil dot retikkel og diverse andre greier med lysforsterker osv. er såvidt meg bekjent regnet som ordinansmateriell per import/eksportlovene av 1976. Dette har overhodet ingenting å gjøre med lokale lover.

 

Er dette en ikkespredningsgreie ?

 

I så fall er det vel lov for å eksportere om motakeren har lov å importere (på samme måte som $100 regelen). I så fall er det bare rutine å få godkjenning fra UD. Så må departementet i US behandle det. Det tar tid men er en grei sak om butikken gidder.

Link to comment
Share on other sites

Det tar tid og penger ja. Man må først bli lisensiert som eksportør av ordinansmateriell og betale en årlig sum. Deretter må man ha folk som kan ta seg av papirarbeidet for hver ordre. Det sier seg selv at en god del firma gir bæng i dette og velger den enkle og sikre ruten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vell, har ikke testet det selv, men ligger jo faktisk i samme prisklasse som den berømte Falcone Menace i div forstørrelser... er ikke mange som klager på at den er så billig. Og den har fått mange positive tilbakemeldinger. :?

 

I tillegg er det livstidsgaranti på disse kikkertene og hvis du leser litt videre på siden så finner du følgende "100% vederlag hvis du ikke blir fornøyd."

 

Så, man har jo egentlig ikke noe å tape. Skal kjøpe meg en kikkert derfra....

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg montert den nye kikkerten på rifla. En NcStar 6-24x50 mil-dot, med opplyst retikkel (grønt faktisk)....

 

Så langt er jeg kjempefornøyd. Har ikke fått skutt enda, men kikkerten virker klar og fin langs hele spektret av forstørrelsen. Virker solid og, oser ikke "jallamerke" av den så langt.

 

Kommer med bilder iløpet av tirsdag... skal å skyte inn rifla med nystasen... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ser det er noen som lurer på hvordan erfaring det er med denne type sikter.... Nå har det utartet seg ganske dårlig for min del. "Gleden" forsvant rimelig raskt da børsa falt over på siden (sto på tofot på bakken og falt overende, altså ikke rare kakket) og det skulle ikke mer til. Da løsnet hele okularet og bildet ble uskarpt... Jeg ble så innmari lei meg at jeg har slengt den tilbake i eska og satt på gamlekikaren.....

 

Mitt råd til alle som lurer på å kjøpe siktet: STYR JÆ...LIG LANGT UNNA!

 

Du kommer mye bedre ut med å kjøpe et sikte av kjent merke!

 

Edit: Har skrevet litt om dette før mener jeg, i en annen tråd, men fant den ikke igjen.... så beklager dersom dette blir dobbelt opp... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...