Jump to content

skyting og skogbrannfare


375 H-H

Recommended Posts

stengt skytebaner?

 

sivile baner, med voll, og hvor man bruker kalde prosjektiler, har det noengang begynt brenne der?

 

med sporlys derimot..har jeg vært på banen flere ganger det har begynt å brenne. da sender man noen soldater for å slokke ;)

Link to comment
Share on other sites

sivile baner, med voll, og hvor man bruker kalde prosjektiler, har det noengang begynt brenne der?

Det skal jeg love deg høggern!

Bildene under er fra NM Gruppe 2005. Sandvollene på 200 meters-banen var riktignok ikke høye nok til å stoppe kulene, så de traff skogbunnen bak skivestativene. Jeg var standplassleder når røykutviklingen startet og måtte stoppe skytingen for å løpe ut å slokke brann.

Den som oppdaget branntilløpet var Jofla som så det var en "litt" anderledes mirage enn det som er vanlig. Miragen var kun bak skivestativet. :) Det var Joflas tette grupper på den samme steinen i torva bak skiva hans som utløste brannen.

Brannvesenet ble umiddelbart kontaktet og de var raske på plass.

PICT2270.JPG

På bildet synes det tydelig i torva hvor branntilløpet startet. Heldigvis oppdaget vi det raskt og hadde en liten pytt med vann i nærheten sik at ble ble med dette tilløpet.

Brannmennene ble en stund og dynket et stort område rundt selve tilløpet for å slokke en eventuell spredning under torva.

Brannslokking_bak_skivestativ.JPG

Brannmann' Sam og brannstifteren, Jofla. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...