Jump to content

erfaringer med håndpresser?


steffen

Recommended Posts

er de brukbare?

jeg går ut fra at de ikke egner seg for masseproduksjon, men så har jeg det heller ikke travelt.

 

lee har en classic loader, som man banker på med hammer, rimelig.

samme produsent har noe som ser ut som en håndholdt c presse, hjemmelading er utsolgt og jeg finner den ikke på midway.

så har vi lyman 310, synes den virker noe kostbar i forhold til hva det er.

1500kr for tang + dier.

 

hva syns dere om lading med håndpresser?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en slik Lee nøtteknekker hvis det er en slik en du mener.

 

Synes den er helt grei, klarer fint å lade noen hundre .308 på en ettermiddag på en slik en. Da både helpresse og sette kule. Det er naturlig ikke like effektivt som på en fullsize ladepresse, men til sitt bruk er den helt suveren.

 

Sjekk eBay, mener jeg betalte $40 for min.

 

-T

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Jeg har en Lyman Acculine som jeg har brukt på banen til å teste ladninger. Det kunne gå noen helger med testing av fart og presisjon. Det gikk noen liter kaffe på en helg dersom det var fint sommervær. Problemet nå er å få tilgang til bane, det er innelåste standplasser overalt.

Link to comment
Share on other sites

Nøtteknekkeren til Lee er fin til å bruke som kuleisetter. Pleier å bruke den på banen hvis jeg skal tune hastighetn på ammoen.

Da bruker jeg ferig presset og primet hylse, slik at det er bare å tilsette krutt og kule. Jeg hadde ikke giddet å presse hylsene med denne pressa med mindre man tar det som en treningsøkt :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...