Jump to content

billigste .35 kuler?


YnStee

Recommended Posts

har akkurat fått tilbake rifla fra "doktoren", nå kamret i .358 Norma Magnum. Må selvfølgelig ha kuler å trene med, så spørsmålet er

- hvem selger de billigste .35 kaliber kulene her i landet? helst 225 grains eller tyngre, men 200gr kan også gå.

 

 

til jakt blir det 250grains Woodleigh.

 

 

satser som alltid på svar!

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Eg har handlet .35 kuler fra Kjell Hvamb, KH Precision

Sierra 225grs GK 50stk kr 290

Hornady 200grs 100stk kr 400

Er du villig til å gå ned til180grs. finnes det mange billige revolverkuler

Nå er ikkje denne den billigeste, men samler ivertfall bra i min 358Win

Hornady 180grs XTP 100stk kr 250

 

OBS: Noen av prisene er 1 år gamle

 

 

Ser også at Hjemmelading.no har noen 158grs.revolverkuler til rundt 1kr/stk

 

Blir interessant å følge tråden videre..

Link to comment
Share on other sites

Høggern:

hvordan funker revolverkuler(mantla, selvsagt) i 358norma mag og 35 whelen feks?
Det er vel strengt tatt ikke noe problem å bruke blykuler heller hvis man vet hva man gjør. Det finnes data for slikt også.

 

Jeg har kun testa 158gr partizan, tror det var partizan, kjøpt på depotet, og hva skal jeg si.. det smeller, og lager høl. :wink: Fin til stående trening, men de samler ikke bra. Med disse kulene fikk jeg først for dårlig kulehold, men ved å fjerne ekspansjonsknappen i dien ble det perfekt. Jeg ser fram til å høre om noen har fått til noe bra presisjon med pistolkuler.

Link to comment
Share on other sites

Høggern:
hvordan funker revolverkuler(mantla, selvsagt) i 358norma mag og 35 whelen feks?
Det er vel strengt tatt ikke noe problem å bruke blykuler heller hvis man vet hva man gjør. Det finnes data for slikt også.

 

Jeg har kun testa 158gr partizan, tror det var partizan, kjøpt på depotet, og hva skal jeg si.. det smeller, og lager høl. :wink: Fin til stående trening, men de samler ikke bra. Med disse kulene fikk jeg først for dårlig kulehold, men ved å fjerne ekspansjonsknappen i dien ble det perfekt. Jeg ser fram til å høre om noen har fått til noe bra presisjon med pistolkuler.

 

Hvis det er Partizan kuler du kjøpte så er de underdimensjonerte for 357/358kaliber...De kulene er bare 355.6 i diameter. Derfor lager de ikke samlinger i våpen med litt større diameter i løpet. Har en 357maximum som har 356diameter løp og den skyter veldig godt med de kulene.

Link to comment
Share on other sites

Til trening bruker jeg Reminton Core-Lock PSP i 200 grain, denne har jeg fått rimeligst hos Jakt og Friluft, tror den ligger litt i underkant av 2 kr pr kule. Ladet passelig så er det ei kule som har grei presisjon på normale hold ut til 300 meter.

 

Nofish

Link to comment
Share on other sites

fikk nettopp tak i et lite parti remington kuler hos j&f, 150 grs sp, det er kuler som tidligere har gitt meg en utrolig bra presisjon i mitt løp, fikk tak i 1600 kuler (var vel alt de hadde), så blir vel en del skyting med 35Whelen nå da, hehe... N133 krutt har ved tidligere anledninger vist seg å være bra medisin, testet med N140 og, går så det suser, men feit munnings bål (selv med demper, IMS M2)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Du kan jo prøve ut 9mm 147 grs frontier pistolkuler. Du får de for rund 60 øre enkelte steder. Medlemmer i pistolklubber har kunne kjøpe de for rundt 30 øre.

20 grs N-340 går så det suser i pumperifla mi. Minimal smell og rekyl, og veldig skånsomt for demperen. Går 15 cm under jaktladningene på 100m.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...