Jump to content

Erfaringer med Trijicon AccuPoint 5-20x50 Riflescope?


kelben

Recommended Posts

Det jeg leser er at den skal være ekstra god i mørkere omgivelser.... hmmm :?

 

Men godt å høre Noveske at du har en og er fornøyd med den! :) Kunne vært greit å få vite litt mer hva du legger i det :)

Like før jeg klikker på "buy now" button her nå hehe

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mener er at kikkerten stiller styrken på lyset etter lyset i omgivelsene den befinner deg. Så i en helt mørk bu på glugge jakt blir lyset riktig i forhold til omgivelser den befinner seg ( må leite etter prikken, nesten usynelig ). Ute kan det være lysere å behov for mer lys når du sikter på en mørk hjort f.eks. Her har du da ingen mulighet til å få det vis ikke du lyser med noe i fiberen. Har en kolega som kjøpte 2 stk, var sikker på det var noe galt med begge. Schou er ikke enig i det å hevder dette er riktig.

Link to comment
Share on other sites

Well, if it dont glow in the dark, its not a real trijicon... :D

 

Fra spøk til alvor, et retikkel i en trijicon blir belyst av en optisk fiberinnretning som er justerbar utvendig, retikkelet er i tillegg belyst via en tube med tritium gass med en halveringstid på 12,5år:

 

https://www.trijicon.com/images/banners/techpopup_tritium.jpg

 

Disse to belysningsmetodene er uavhengig av hverandre, den optiske fiberen lader ikke opp tritiumtuben, tuben leverer lyset sitt uavhengig av utvendig lys, men styrken halveres på 12,5år.

 

Jeg har følgende kikkert på "ondskapens rifle", og gikk inn i våpenrommet i mørket, åpnet skapdøra og tok ut jævelskapen, kikket i den, og jaggu var det en glødende trekant inni der:

 

https://www.trijicon.com/na_en/products/product3.php?pid=TR21

 

Hvis det ikke er glød i retikkelet deres i stummende mørke så mener jeg at det er en mulig reklamasjonsgrunn på gang.

Link to comment
Share on other sites

har sittet flere netter i strekk og pakket ned rifla i koffert og opp igjen når det har vært helt mørt ute. aldrig opplevd at den har sluttes og lyse. tritium som får den til å lyse lyser med perfekt styrke og når det er lyst ute så får den optiske belysningen prikken til å lyse sterkere slik at den er synlig når det er lyst ute også.

og etter noen år når styrken er halvert er det ikke noe problem å få byttet ut tritium lyskilden slik at den kan fortsette å lyse :D men lenge før den tid er Trijicon kommet med nye modeller som må prøves :D

 

strålende fornøyd med min Trijicon ;) min neste kikkert blir også trijicon :!:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...