Jump to content

Gps vest til Dachs


DC 40

Recommended Posts

Er en del som mener de får vesentlig bedre rekkevidde ved bruk av vest. Har lånt en slik http://www.abcfritid.no/produkt/hundevest-til-garmin-astro-dc30?c=gps-navigasjon å prøvd en gang på min PBGV, mener at også jeg fikk ca 200 meter lenger rekkevidde med denne og DC30. Vesten satt godt fast uten å skli over til siden og det er jo forøvrig heller ingen ulempe at hunden synes bedre.

Blir nok å bestille en slik til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en slik vest http://www.abcfritid.no/produkt/hundeve ... navigasjon til dachs`n min. Han var ti mnd ved jaktstart, men vesten fungerte fint selv om han ikke satt helt enda. Slapp han noen ganger med bare halsbåndet før vi kjøpte vesten, det gikk det også, men vseten fungerer mye bedre. Som nevnt over syns hunden skikkelig i skogen, en liten dachs er ikke lett å se....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en slik vest men har droppet å bruke den...

 

Har opplevt tre ganger at vesten har forårsaket skumle episoder, + mye annet rart.

En gang ble hun sittende fast i en kvisthaug hun prøvde å presse seg gjennom, en annen gang vred hun vesten slik at ene fremfoten kom gjennom halsreima. Hun kom da kravlende på tre bein. Til alt overmål så var det på en jaktprøve.

Har opplevd at klipsen har gått opp og hele vesten har hengt på siden.

For en tøff dachs som er borte i los et par timer, i tett undervegetasjon, hosgstfelt, kratt og kjerr så er vesten noe jeg IKKE kommer til å bruke igjen. Bruker nå halsbåndet rundt halsen, har bare kappet reima så den passer en liten dachs. Ser ikke ut til at det demper hverken fart eller annet.

Blir for mye reimer for en hund som stort sett lurer seg under og igjennom istedet for å hoppe over hindringer.

Men fordelen som dere sier er at hun syns i terrenget, men viktigheten av det overgår ikke sikkerheten.

 

Sørg ivertfall for at vesten passer 100%, og ikke fir på dette!! Dachs kropper er ikke enkle i så måte.

 

At rekkevidden øker betraktelig har jeg litt vondt for å tro, men kanskje litt. Øk heller rekkevidder med bedre antenner på den enheten du holder selv, evt med kabel og teleskopantenne.

 

Har mistet to hunder under jakt, og vil ikke oppleve at GPS fremskrittet tar en til, så derfor går jeg for det beste av flere onder - kun halsbånd.

Link to comment
Share on other sites

Eg bruker DC30 og DC40 halsband på mine dachsar og ser ingen grunn til å bruke vest. Eg er enig med Baktus, dachsen åler seg innunder og gjennom mykje kratt og kjerr der andre hundar går over og eg ser heilt klart at vesten med GPS på toppen vil være eit hinder for hunden. Det er nok med hansbåndet som kan hekte seg fast om ikkje ein vest. Eg har og kappa halsbåndet så det passar til dachsen. I så måte er den nye DC40 bedre enn den gamle DC30.

Link to comment
Share on other sites

takk for svar og hjelp!:)

vurderer og kjøpe en vest pga at hunden skal synes bedre og at etter sist tur hekta det seg mye små kvist og andre gjenstander i hals

båndet(mellom halsen og båndet) hadde stramma godt også.

noen tips??

Link to comment
Share on other sites

er det de samme vestene dere snakker om Petit og Mortens? ser det står may way på bildene, er dette et merke eller?

også et lite spørsmål til! ser det er en slags pose på bilde, er det ikke fort gjort at det kan dette ut av "posen"?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...