Jump to content

lyddemper, hvor lang skal man skru den inn?


1983

Recommended Posts

hvor langt inn skal demperen skrus inn?

og hvor hardt skal man skru?

 

Jeg får ikke skrudd demperen helt til den butter i kanten på løpet liksom, den går lett til den er et stykke over halvveis på gjengepartiet, så blir den tregere og tregere helt til den stopper et par mm før kanten der gjengene slutter...

Link to comment
Share on other sites

Sjekk løpet for grader og skjit, kan være så enkelt. Hvis ikke får du prøve med litt olje og tålmodighet og se om det ikke går seg til. Ikke bruk makt, bare rugg frem og tilbake for å få ting til å sette seg. IKKE skyt med den før du har full kontakt mellom demper og skulder på løpet, det kan bli dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Da ville eg prøvd med monteringspasta med slipemiddel.

Med god tålmodighet og mye skruing,kan det gå seg til.

Plan B blir nok å få tak i en god gjengetapp for å friske opp gjengene inne i lyddemperen.

Selv ville eg gjort det i en dreiebenk for å sentrere og klokke demperen.

Link to comment
Share on other sites

bør ikke gjengene bli bra rette om tappen følger orginalgjengene et godt stykke inn før den fjærner gods?

Joda,det går nok fint.

Men selv hadde eg tatt det i benk,da eg har tilgang til det :)

Her er det vel snakk om å fjerne kun noen hundredeler til en tidels millimeter,tipper eg.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er samme gjenger på demper og løp :)

 

Vil tro det er noe med gjengene på løpet?? har skrudd av den bakerste modulen i demperen og prøvd å skru den inn motsatt vei, og det samme skjer da... Går lett til den er over 3/4 av gjengene, så blir det tregere og tregere til den stopper. (stopper ikke mot kanten av løpet)

Link to comment
Share on other sites

Har du studert gjengene i demperen i skikkelig lys? Altså med lykt. Det kan jo være noen grader som folk sier her, isåfall så bør du jo få fjernet dem. Tror ikke jeg hadde prøvd noe mer, gå heller til den som har gjenget for deg så slipper du å ødelegge noe. Har du kjøpt demperen der du fikk gjenget løpet så er det jo veldig greit iallefall, da har de jo hele ansvaret med å få det til å passe.

Link to comment
Share on other sites

Som DELTA sier så kan gjengepartiet ditt være for langt.

 

Se om det er merker i munningen etter kontakt med flammesprederen inne i demperen.

Mål lengden på gjengene fra brystningen på pipa og det samme med gjengene i demperen.

 

Mener å huske at A-Tec ikke kan ha noe særlig mer enn 15 mm langt gjengeparti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...