1983 Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 hvor langt inn skal demperen skrus inn? og hvor hardt skal man skru? Jeg får ikke skrudd demperen helt til den butter i kanten på løpet liksom, den går lett til den er et stykke over halvveis på gjengepartiet, så blir den tregere og tregere helt til den stopper et par mm før kanten der gjengene slutter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulmen Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 De SKAL skrues helt inn. Er dette nye ting eller brukte? For brukt bør du se etter sotavleiringer i gjengene på demperen, for nye ting se etter grader etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1983 Posted March 25, 2011 Author Share Posted March 25, 2011 Demperen er ny, og løpet er akkurat blitt gjenget opp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulmen Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Sjekk løpet for grader og skjit, kan være så enkelt. Hvis ikke får du prøve med litt olje og tålmodighet og se om det ikke går seg til. Ikke bruk makt, bare rugg frem og tilbake for å få ting til å sette seg. IKKE skyt med den før du har full kontakt mellom demper og skulder på løpet, det kan bli dyrt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
quattro Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Har du rustfritt løp,bør du ha smurning på gjengene. Ofte er det gjenger i rustfritt stål invendig i lyddemperen. Og rustfritt mot rustfritt river seg lett om det ikke er klaring. Bruk gjerne molykote eller lignende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1983 Posted March 25, 2011 Author Share Posted March 25, 2011 løpet er svart, blånert? Det er olje på gjengene, og ingen grader.. Mutteren som skal beskytte gjengene på løpet går lett inn begge veier.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
quattro Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Ble ikke gjengene på løpet tilpasset gjengene inne i lyddemperen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1983 Posted March 25, 2011 Author Share Posted March 25, 2011 nei, kjøpte demperen etter jeg fikk gjenget løpet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
quattro Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Da ville eg prøvd med monteringspasta med slipemiddel. Med god tålmodighet og mye skruing,kan det gå seg til. Plan B blir nok å få tak i en god gjengetapp for å friske opp gjengene inne i lyddemperen. Selv ville eg gjort det i en dreiebenk for å sentrere og klokke demperen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirhitalot Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 bør ikke gjengene bli bra rette om tappen følger orginalgjengene et godt stykke inn før den fjærner gods? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
quattro Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 bør ikke gjengene bli bra rette om tappen følger orginalgjengene et godt stykke inn før den fjærner gods? Joda,det går nok fint. Men selv hadde eg tatt det i benk,da eg har tilgang til det Her er det vel snakk om å fjerne kun noen hundredeler til en tidels millimeter,tipper eg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jowi Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Sikkert dumt spørsmål, men er du sikker på det er samme gjenger i demperen som løpet er beregnet til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1983 Posted March 26, 2011 Author Share Posted March 26, 2011 Ja, det er samme gjenger på demper og løp Vil tro det er noe med gjengene på løpet?? har skrudd av den bakerste modulen i demperen og prøvd å skru den inn motsatt vei, og det samme skjer da... Går lett til den er over 3/4 av gjengene, så blir det tregere og tregere til den stopper. (stopper ikke mot kanten av løpet) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn_G Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Har du studert gjengene i demperen i skikkelig lys? Altså med lykt. Det kan jo være noen grader som folk sier her, isåfall så bør du jo få fjernet dem. Tror ikke jeg hadde prøvd noe mer, gå heller til den som har gjenget for deg så slipper du å ødelegge noe. Har du kjøpt demperen der du fikk gjenget løpet så er det jo veldig greit iallefall, da har de jo hele ansvaret med å få det til å passe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1983 Posted March 26, 2011 Author Share Posted March 26, 2011 Skal ta en skikkelig sjekk av gjengene i demperen med lykt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DELTA Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Er gjengepartiet på løpet rett og slett for langt for demperen din? Greiest å ha demper tilgjengelig når man gjenger løp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kvamsgutten Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Jeg hadde det samme problemet, og jeg fant ut at det var spon. Da og rengjør gjengene skikkelig for både olje og smuss.. Så smører du på nytt og skrur på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongRange Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Som DELTA sier så kan gjengepartiet ditt være for langt. Se om det er merker i munningen etter kontakt med flammesprederen inne i demperen. Mål lengden på gjengene fra brystningen på pipa og det samme med gjengene i demperen. Mener å huske at A-Tec ikke kan ha noe særlig mer enn 15 mm langt gjengeparti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1983 Posted March 27, 2011 Author Share Posted March 27, 2011 Det var gjengene på løpet, børsemaker spente løpet opp i dreiebenk og gikk over med gjengefil et par ganger og vips, så passet demperen god service!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.