Jump to content

Rifle med pistolgrep


Jungelmaen

Recommended Posts

Hei, har søkt rundt på forumet men fant ingen ting om dette så da starter jeg bare en ny.

 

Saken er at jeg har lyst på en ny rifle og syns det er veldig digg og skyte med pistol grip men har hørt noe om at det ikke er låvligt i norge?

 

Børsa skal ikke brukes til jakt kun presisjon skyting, her er en jeg har veldig lyst på:

 

http://savagearms.com/firearms/model/110BA

 

Noen som har noe formening om dette?

Link to comment
Share on other sites

Okey, så da er det bare og finne noen som kan impotere den for meg da eventuelt?

 

På våpensøknaden hvis jeg skal søke etter en børse som ikke skal brukes til jakt, hva kan jeg skrive på søknaden da i såfall? Søker om våpen til presisjon skyting feks?

 

Takk for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Er jo bare å søke på kaliber.. Trenger vel ikke opplyse så mye mer?

 

Har du noe anslag på hvor mye denne vil havne på ferdig importert? Litt sugen på en slik i 300wm..

 

Nei har ikke peling hvilken avgifter som ligger i tillegg til børsa og frakt eventuelt hva impotørene skal ha. skal stikke og snakke med noen i morgen og prøve og finne ut litt så kan skrive ha jeg finner ut av da :)

Link to comment
Share on other sites

Den så bra ut den rifla der! Men om det er pistolgrepet som teller så kan man jo få stokker som har det som passer til mye rimeligere rifler også:

http://www.midwaynorge.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=694049

694049.jpg

Men vil iallefall anbefale deg å begynne med langhold, det er veldig gøy! Skyter selv med en weatherby vanguard jaktrifle i 30-06 men håper på å få bygget den om til å gå bedre i sommer, foreløpig så trives den best på de korte holdene men jeg håper bedding kan fikse litt og ny pipe resten 8) Ta turen innom i sokndal på lørdag så får du nok prøvd litt forskjellig mens du venter på egen rifle :D

Link to comment
Share on other sites

Er ikke bare det med pistolgrep men den rifla skal ha sinsykt bra presisjon så er den tøff å tung å bra til benkeskytting :)

 

Det skal eg gjør, får en Tikka t3 Tactical i 300 win mag på fredag så kan vel ta den og med? å få noen tips å trix på den eventuelt, snakkes på lørdag da :)

Link to comment
Share on other sites

Ja den rifla så heftig ut. Men har du sett på PGM riflene? De er iallefall ikke feil. Dukker ofte opp en av dem i sokndal i .338LM, den er bare helt rå!

300 winmag er aldri feil på lange hold! Det er jo helt sinnsyke hastigheter det kaliberet leverer! :shock: Og Tikka er nok helt i topp blant "vanlige" rifler rett fra fabrikk når det gjelder presisjon så du får et bra jern der :D Det finnes endel folk med veldig mye kunnskap om både våpen og skyting så du kan nok få tips om det meste. Er det en helt ny rifle du får eller? -Gratulerer uansett! :D

Link to comment
Share on other sites

Nei, ligte di PGM riflene og! må kansje kikke litt på di og ja :)

 

Tenkt at tikkaen var et bra startepunkt vertfall, da bør det ikke stå på børsa, mitt motto er at det skal aldri stå på utstyret :)

 

Det er bra, liker veldigt godt og snakke og lytte til tips og slikt så setter stor pris på det, ja det er helt ny :)

 

Takk skal du ha, ser deg i sokendal på lørdag da? :)

Link to comment
Share on other sites

Tikkaen kan bli mer enn bare et utgangspunkt! Sett på en tung stokk med med bredt forskjefte så burde det holde lenge på langhold. Skal du helt opp i toppen så er vel kanskje en ny pipe et alternativ istedet for en ekstra rifle. Jeg har dårlig råd så mitt motto er man tager det man haver.. Det er jo derfor jeg bruker jaktrifle foreløpig men det er jammen bra trening det også! Har skiftet returfjæren på avtrekkeren så nå er avtrekksvekten ca 550gram, blir spennende å se hvilken forskjell det utgjør i praksis.

Du får nok skutt lite med Tikkaen på lørdag siden den er ny, bør jo fjerne mantel mellom hvert skudd og la den kjøle seg ned de første titalls skuddene, alt etter hvor glatt løpet er. Har du en ekstra rifle så ta den med så du får skutt litt mens du venter, .22lr er også fint der da det er metallblinker på 10-50 meters hold. -Perfekt om man kjeder seg litt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Okey, ja får se om jeg gidder å bruke så veldigt mye på tikkaen i stede for og få kjøpt meg en ny, greit og ha den til jakt og slikt, litt bad og legge mye cash i den også ver uheldig og tryne da du er på jakt og skade den :)

 

Hehe ja skjønner det motet, bor enda hjemme jeg siden jeg reiser i militære i januar så får brenne av litt cash på stuff jeg vil ha før jeg flytter ut, blir nåkk ikke så veldig bra rå etter på det :P

 

Ja den har lest litt om innskytining av rifla på nette men er litt usikker så kan jo få noen tips på lørdag.

 

Når bjunner det på lørdag? Jeg har bil selv men er det mulig og kjøre ilag me noen som skal bort? er litt usikker på veien.

 

Da drar jeg med det sosiale og rugeren så jeg får skutt litt med den :D

Link to comment
Share on other sites

Det begynner kl 12. Banen ligger her: http://www.finnalle.no/sokndal_skytterlag/46310375511.html

Er litt usikker på veien selv for jeg har aldri kjørt dit selv enda, har kun vært passasjer :oops: Må jo kunne gå ann å kjøre flere i lag ja, bedre å spleise på bensin så man har mer penger til ammunisjon! :wink: Kan sikkert kjøre sammen men da er det sikkert best å møtes et eller annet sted. (Feks bryne?) Vi kan jo ta det videre på pm.

Link to comment
Share on other sites

Er jo bare å søke på kaliber.. Trenger vel ikke opplyse så mye mer?

 

Har du noe anslag på hvor mye denne vil havne på ferdig importert? Litt sugen på en slik i 300wm..

 

Fikk vite i dag at børsa havner på rundt 24 høvdinger ferdigt momset å noe ekstra tydeligvis..

 

Må si jeg suns det var mye avgifter i tilfelle? kan dette stemme eller lurer g-max meg?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...