Jump to content

Desert Eagle i magnum felt


ATK

Recommended Posts

Så i en tidligere tråd om Desert Eagle at noen mente den kunne brukes i Magnum felt. Er det noen som med sikkerhet kan si at dette våpenet faller inn under reglverket for magnumfelt?

Jeg hadde fått det for meg at det bare var revolvere som kunne brukes i magnumfelt, men har ingen grunn til å tro det, egentlig.

Tror jeg må ha meg et våpen til mag2 etterhvert, da kunne det jo være aktuelt å bruke en Desert Eagle i 44 mag.

Desert Eagle er et av de våpen jeg alltid har vært nysgjerrig på men aldri eid selv. Er det på tide å rette på det tro?

Link to comment
Share on other sites

Topp, eller, egentlig ikke. Nå ble det mye vanskeligere å velge mag2 våpen. Smith har fiiiiine revolvere, eller kanskje jeg skulle prøvd en Ruger Redhawk eller kanskje en Super Redhawk, men jeg har jo alltid hatt lyst på en Desert Eagle bare for å ha prøvd den, så....

Det blir fort en ond sirkel å måtte velge det riktige våpen på første forsøk og det bare fordi en ond liten mann har bestemt at "det er alt for mange våpen ute i samfunnet". Hva er galt med å ha lov til å eie flere våpen uten å måtte bli målt og behovsprøvd etter tvilsomme udemokratiske prinsipp?

Jaja, jeg finner vel ut av det.

Noen som har testet presisjon og er villige til å si hva de har oppnådd i en Desert Eagle?

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte desert eagle (...) var kjempegøy å skyte med. derimot behersket jeg den ikke bedre enn at jeg ble sist i NM men jeg hadde det gøy ja.

"Desert-øglen" paser nok best til meget store never.

Og den er nok ikke det letteste våpen å oppnå gode plasseringer med.

Du er jo god nok til å klatre opp til de øvre deler av resultatlistene i NM magnum, 8)

hvis det antas at du anvender et velegnet våpen for grenen. Noe "desert-øglen" neppe er.

 

"Desert-øglen" er nok et mer passende våpen for de skyttere som passer inn i kategorien "smellere".

Dvs. de som har har glede av at noe smeller, uten å bekymre seg for mye om treffprosenten.

 

"Øglen" er stor og tung og har et fryktinngytende utseende. Hvilket ikke appellerer spesielt til min interesse. Men andre kan jo tiltrekkes av våpenet, godt mulig det.

Link to comment
Share on other sites

Regner med at de fleste satser på revolver til magnumfelt. Har selv bare skutt et stevne i mag1, hadde lagd nytt korn og skutt inn sånn omtrent dagen før så jeg var halvveis gjennom løypa før jeg var noenlunde fornøyd med sikteinnstillngen. Som pistolskytter som vokste opp med GSP og med alvorlige skyttere rundt meg, tok det ikke lang tid før jeg gikk lei det seriøse.

Nå leter jeg etter utfordringer i det å skyte godt med våpen som kanskje er litt suboptimale til aktuell konkurranse. Det følger derav at jeg godt kan vurdere å skyte pistol i magnumfelt istedet for revolver. Om jeg oppnår et resultat som ikke er i Norgestoppen ved å skyte så godt jeg kan, så er det greit for meg.

Som et eksempel på hva jeg mener; skyter i klasse A i jaktfelt og tok derfor med meg en kort 9,3 med tunge kuler og skjøt mitt første jaktfeltstevne i år med den. Resultatet ble så som så, men jeg lærte noe om den rifla på det lengste og korteste holdet for å si det sånn. Jeg fant utfordringen i å konkurrere med et suboptimalt våpen ved denne anledningen. Det er jo greit for de bedre skyttere å ha noen de kan vinne over også, er det ikke?

Link to comment
Share on other sites

noen som vet prise på disse brukt nå om dagen?.. Har en innvilget søknad stemplet og liggende i en skuff for en passelig anledning på Pistol 44 magnum.. Og ja, politiet ringte meg for å sjekke at jeg virkelig hadde skrevet pistol og ikke revolver.. hehe.

 

Mener å lest at brukte kan ligge på en 8-8500,-?

Link to comment
Share on other sites

For og nevne en annen pistol som går i Magnum1 så er det Glock 35 i kaliber .40 S&W, Magnum felt går vel bare på faktorkrav etter det jeg husker :wink:

 

Som Hans skriver, så må hylselengden være 25 mm. Men sett bort fra det så når man lett og sikkert Magnum 1 faktor med 40 s&w

Link to comment
Share on other sites

Har sett noen DE til salgs på finn av og til, men de oppererer jo med fantasipriser.

Hadde en slik selv for en stund siden, som jeg kjøpte brukt.

Den var nesten ikke brukt i det hele tatt. Fikk den for 5000 kr med orginalt skulderhylster.

Angrer som en hund på at jeg solgte den nå som man kan bruke to hender i magnum 2.

Da er det ikke noe problem å skyte med den. Veldig behagelig og kontrollert rekyl da den er så tung.

Tipper normalt vil prisen ligge på 5000-8000.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...