Jump to content

Hjemmeladning.


sveinung64

Recommended Posts

Da er jeg igang igjen, jakta må forberedes godt, å siden jeg skal flytte til Våler ( Hedmark ) så må jeg skaffe meg et komplett ladesett, har sett littpå Hornady LOCK'N LOAD CLASSIC LADESETT og det ser jo bra ut, men 3900 kr for settet blir jo litt skarpt for en som kanskje lader 200 skudd i året å trener med 150 av dem, resten er jakt ammo.

 

Noen forslag til løsning fra dere drevne karer å damer som er der ute ??

 

Selv de beste trenger hjelp noen ganger, å jeg er skikkelig amatør :lol::roll:

Link to comment
Share on other sites

Sjekk ut dette: http://www.interarms.no/ladesett_page.htm

 

Enkelt og greit utstyr. Du trenger hylseholder, trimpilot, hylsepleiesett, hylsebrett og skyvelær i tillegg. Ellers finner du ut at det er ca hundre tusen andre ting du "trenger" etter hvert... :wink:

 

Kjøpte selv dette settet for et par år siden, og det fungerer fint for meg, som lader ca 500 skudd i året. Byttet ut kruttvekta med en digital en. Liker ikke manuell vekt.

 

Kuler og krutt kan du jo feks finne på http://www.hjemmelading.no/. Ser ut som om de er tomme for Lee sitt utstyr der, men det går an å høre om de får inn igjen.

 

http://www.midwaynorge.com kan du jo også sjekke ut.

 

Ellers bør du jo lese gjennom en ladebok. Da ser du lettere hva du går til.

Link to comment
Share on other sites

Har både Lee og RCBS "billig" lade sett. Hjemmelading har også en sånn RCBS ladepakke, og den hadde jeg villet sett nærmere på. Har hatt mitt RCBS Rockchucker i 20 år nå, og har ladet problemfritt i de årene. Veldig lett å få utstyr og reserve deler til RCBS også.

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg være ærlig med deg så tror jeg du kommer lettere og billigere unna om du får en som har utstyret til å presse dem for deg.

Rart om ikke noen i nærheten der ikke skulle ta med dine i samme slengen når dem først skal dra i spaken ;)