Jump to content

remington 870


revjeger

Recommended Posts

hallo igjen :lol: jeg skal skaffe meg remington 870 nå. tar tenkt å kjøpe på xxl, men dem har jo ikke peiling i hele tatt. sier jeg remington 870 så.. men dem finne den på pc først..

 

men det jeg lurer på er om det finnes en * eldere * i synth stokk.. slenger inn noen bilder så dere får se. og hvis det er noen av dere som har kjøpt 870 på xxl, så spytt ut.

 

Er dette den nye modellen av remington 870 super magnum, som dem selger på xxl ?

 

 

2mqrc0n.jpg

 

der ser du det ' gummi grepet på pistol grepet og skjeftet.

 

5052662860_882dbc1d4e_b.jpg

og er dette den gamle ?

 

 

håper på svar her, finner ingenting på netter eller noe .

 

Hilsen Revjakt :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

det finnes express og super magnum. som jeg har sjekket på hjemme siden..

 

Hjemmesiden til?

 

xxl her i byen hadde en 12/76 og en super magsist jeg var innom. De kunne også skaffe veldig mange forskjellige utgaver på bestilling, men de kom til å satse kun på super magen, siden det var så populært om dagen..

 

Det finnes jo hundrevis av forskjellige utgaver av 870, og mange av de deler utvengide likheter som f.eks samme utskjæring i forskjeftet og stokk, så et blir litt vanskelig å se forskjell for oss om ikke kan disse børsene ut og inn på vær minste lille detalj :oops:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror begge haglene er express magnum/ super magnum, at det bare litt forskjell fra når de ble laget.

Det er vel også en av de billigste modellene, tror jeg ga litt over 4 tusen for min.

 

Forresten, det er ikke gummi i grepet. det er bare frest ut et mønster i plasten.

Link to comment
Share on other sites

Henger meg litt på tråden her. Har sjøl ei Remington 11-87, hva er forskjellen på den og 870'n.

 

Remington 870 er en pumpehagle der du lader nytt skudd opp i kammeret med en "pumpe" bevegelse, drar forskjeftet tilbake og frem igjen.

 

11-87 er en halvautomatisk hagle der du tar ett ladegrep, og de resterende skuddene bler ladet (halv)automatisk opp i kammeret etter hvert avfyrt skudd. Må ikke blande begrepne havl og hel automatisk, der forskjellen er at man kan avfyre ett og ette skudd, mot helauto der man hoder avtrekkeren inne og skuddene kommer automatisk, helt til magasinet er tomt.

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg 870 i høst (gammel modell), og det er som det blir sagt over her, den øverste er bare en nyere modell.

Fordelen med stokken på den nyeste er at man ikke greier å klemme fingrene mellom forskjefte og låskassen så lett, lengre forskjefte. Dette er noe som går ann på den gamle fikk jeg erfare da jeg fikk forkiling og måtte bruke all min kraft for å få ut hylsen, når hylsen plutselig slipper så gjelder det ikke å ha fingrene der forskjeftet skal gå tilbake :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
er ikke den øverste der wingmaster(eller noe slikt) og den nederste express eller noe slikt? Altså den nederste er en av de billigste utgavene.

Wingmaster var den første 870 utgaven, etter den kom ekspress utgaven.

Jeg har en Wingmaster fra midten på 70 tallet å den funker altid på jakt, har ikke peiling på hvor mye skudd den har spist men vil tro det er mer enn de fleste da den ble brukt i konkuranse i mange år også :D

Har aldri hatt noen form for funksjonsfeil så kvaliteten taler for seg selv :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Flott pumpe wingmasteren! tror nok at kammeret teller mer enn løpet om det du spurte om.

 

nja..altså om jeg kan bruke 12/76 løp i min wingmaster? som har løp i 12/70. det er jo ikke fast kammer i hagla,når en røsker ut løpet så er det åpent fremme,bare bolten som står igjen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...