Jump to content

32 Rimfire


sondre88

Recommended Posts

Før i tia var nesten alt rimrire eller randtenning fra .22 til .44 Nå er det bare .22 igjen men man vet aldrig hva som ligger å støver ned i div. skuffer og skap. Var i kontakt med en fyr en gang som eide en liten rolling block i .25 steavens randtenning. Kan du skjønne han ikke ville ta seg råd til å spandere noen skudd i ny og ne? Fikk se de få boksene han hadde, ta på dem. Det var vel det nærmeste jeg kom.

Link to comment
Share on other sites

.25 steavens randtenning. Kan du skjønne han ikke ville ta seg råd til å spandere noen skudd i ny og ne?
Da disse, i likhet med 32 Rimfire, må ha vært produsert før krigen, ville jeg ikke blitt overrasket om det ble en del klikk hvis han tok seg råd til å prøve de.
Link to comment
Share on other sites

Her er vel løsningen, hvis noen kan importere dette il Norge. Med så liten forskjell det er på .22 og .32, så trenger man tydligvis ikke å sette .22hylsa utenfor senter sli jeg opprinnelig trodde:

 

KA1202.JPG

 

http://www.dixiegunworks.com/product_info.php?products_id=8154

 

KA1202 Brass Rimfire Case - .32RF (.310 Round Ball) $5.00

Machined from brass rod stock and designed to use a .22 rimfire short in a special chamber inside the cartridge. The firing pin hits the .22’s rimfire and ignites the black powder loaded in the main cartridge. Fill this case as full as possible with black powder leaving room for a round ball. Load these cases one at a time in repeating arms; the .22’s primer will not always be at the firing pin’s point of impact. All chambers can be loaded in the Richards and Richards Mason Colt conversions. The Spencer rimfire case work nicely in both rifle and carbine chambered for .56/50 and .56/52. The .22 rimfire blanks (our stock number XA2710 work well with this.) These cases cannot be used in the 1866 Winchester and the Henry because the guns have two firing pin lugs. Sold $5.00 each or 6/$25.50. Please specify quantity in comment section when ordering.

 

Hvis du kjenner noen som kan dreie, så burde dette være innenfor rekkevidde. Tror jeg ville laget hylsene av stål, og brukt en godt smurt blykule for å kunne skyte en del, regner med tennnåla i revolveren kommer til å lage bulk i hylsene etter en stund, med klikk som følge.

 

Øivind

 

NB! Aksepterer ikke ansvar for hva trådstarter bruker informasjonen til. Bruk hodet; er du usikker så la være.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...