Jump to content

Dreiebenk/metallarbeid.


Primer

Recommended Posts

Hei.

Håper noe her på kammeret sitter på kunnskap om dreiebenker.

har ikke penger til å kjøpe dreiebenk til flere 10.000,- så jeg tenkte på den typen som selges på jula.

er den brukende til hobbyprosjekter o.l.. kansje noen vet noe om pressisjonen på benken, føltes litt slarkete når jeg klådde på den i butikken...

her er link til benken: http://www.jula.no/dreiemaskin-til-metall-b20-il-125687

 

Mvh

Mats

Link to comment
Share on other sites

har noen små prosjekter på gang. den første tanken var å lage en gjengeovergang for en lyddemper med feil gjenger. men hvis den ikke kan brukes til det så er det uaktuelt å kjøpe den...

går det å bytte til en spindel med større diameter?

 

Mvh

Mats

Link to comment
Share on other sites

Gå for den største benken du kan få i hus, alt annet vil drive deg til vanvidd etter en tid.

 

Jobber som maskinarbeider til daglig og har også hobbymaskiner hjemme til ymse bruk.

 

Bla gjennom annonsene på finn og følg med. Mye bra maskiner å finne der til overkommelige priser.

 

Allier deg med en som har reparert litt maskiner og vet hvilke fallgruver som finnes og jeg er overbevist om att du kan finne deg en fin dreiebenk!

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Vanker mye hos Gasolin/Reodors, fin sjappe med god service. Ikke vær redd fo rå handle hos de om du finner noe du liker der.

 

Skal selvfølgelig ikke motsi M14E2 for mye i slike saker, men jeg vil bare poengtere at slike småmaskiner ikke er like ubrukelige som fagfolk lett vil ha det til. Har laget mange kilo spon på min og det er utrolig hva som går med litt kreativ tenking. Men større er (nesten) alltid bedre, så har du råd og plass til noe mer så ikke nøl. Men skal du kjøpe brukt bør du vite hva skal se etter, helst bør du få med en erfaren maskinist til å se over ting.