Jump to content

Hvor mange hagler i garderoben?


FreMad

Recommended Posts

Hei godtfolk,

 

jeg har nå en beretta enkeltløper kal. 12/70 som kan "brettes sammen" og er derfor fin å ha i sekken på kortere turer.

Jeg har også en Baikal O/U kal. 12/76 som brukes på lengre jaktturer.

 

Har i det siste fått lyst til å kjøpe meg en skikkelig pumpehagle, feks. Weatherby PA-08 Synthetic 26 kal 12/76.

Planen var å bruke denne til sjøfugl og "ha det morro" på leirduebanen.

 

Hvor stor er sannsynligheten for å få innvilget en søknad på denne haglen? Jeg har lite lyst til å kvitte meg med en av de andre haglene, og synes det er dumt å bruke 430,- kr på noe som muligens ikke vil gå igjennom?

 

Er det noe spesielt jeg kan skrive på søknaden for å få den godkjent?

 

Takker for hjelp! :)

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe som skal tillsi at du ikke kan ha 3 hagler. Hvis du skal ha en til sjøfugl og banen, hvorfor ikke en halvauto??

 

Du må skrive et annet bruksområde på søknaden enn du gjorde på de to du har nå.

 

Er glad i sjarmen ved å pumpe selv, selv om halvauto er meget praktisk!

 

Holder det å skrive: skal brukes til sjøfugljakt, hvis jeg ikke har skrevet det på en annet søknad tidligere?

Link to comment
Share on other sites

Bruksområde skrev man i tiden før jaktvåpengarderoben, fordi man da ble behovsprøvd for hvert eneste våpen.

 

Nå er det kun nødvendig å skrive "jakt", fordi man har en jaktvåpengarderobe på 6 våpen man står fritt til å fylle.

Skal du derimot søke på våpen 7,8 etc må du igjen spesifisere ditt behov, slik som i gamle dager.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...