Jump to content

S&B hylser


konna

Recommended Posts

god kveld godt folk.

har i dag ladet litt til 6.55x55, fikk plutselig problem med å få i ei tennhette måtte ta i så jeg nesten blei blå i trynet for å få den inn. dette var ei S&B hylse som hadde kommet seg på feil plass, alle andre gikk det greit med (norma).

er det noen som har samme erfaringer med desse hylsene? er det bare å hive resten av hylsene?

Link to comment
Share on other sites

Hei, har .308win selv, og har ladet litt S&B hylser til denne. Har samme problemet som deg.

Hylsene er trangere enn andre hylser i tennhettelomma. Jeg har rensket denne før jeg har prøvd å sette inn ny primer.

Jeg kommer ikke til å lade eller plukke opp S&B hylser i riflekaliber.

Link to comment
Share on other sites

jeg har brukt winchester hetter i S&B hylser. De virker å ha mindre diameter enn andre hettetyper jeg har brukt og går lettere inn.

 

I RA hylser som er ladet "kansje litt mange ganger opp til max" sitter ikke winchesterhetter skikkelig på plass i alle hylser, mens andre merker hetter sitter fint i de samme hylsene.

Link to comment
Share on other sites

S&B hylser har ihvertfall tidligere vært kjent for en litt høyere zinkgehalt enn de fleste andre, mulig dette kan ha en innvirkning.

 

Når det gjelder hetter så er det vel en allmenn oppfatning at Remington har mykere hetter enn konkurrentene, har ihvertfall aldri hatt problemer med å sette dem, Federal er stivere og kan krangle, men de er jevne i kvaliteten.

Link to comment
Share on other sites

Sellier & Bellot Hylser på kammeret.no

 

Selv har jeg ingen problemer med å bruke S&B hylser. har gjort det i laaange tider, uten noen som helst problem, hverken med sprukket hylse eller tennhette isetting. Og de jeg har ladet flest gang er straks på 12 omladingen. ;)

 

Bruker CCI, Winchester og Federal (magnum) hetter. Går kjempebra å få de på plass, ikke mer mostand enn winchester hylsene gir.

Link to comment
Share on other sites

Ladet noen 9mm i går med S&B-hylser

 

S&B hadde helt fine hylser, men de siste årene har de produsert de med veldig liten avrunding i åpningen. Dette gir mye krøll med de fleste hetter, i det minste i mitt utstyr. En nite-fres (eller en vanlig senke) gjør underverker, men livet er for kort til å bruke krefter på 9mm-messing.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...