Jump to content

Vortex i Norge eller via USA eller Danmark.


Rav4d4d

Recommended Posts

Jeg ser på et sikte kalt Vortex Viper PST eller HS. Tros HS-serien er grei nok, jeg skal jakte rådyr, og gå på toppjakt. Skumring er viktig, men jeg greier ikke se noe som sier hvor bra det er på dette. Noen som kan noe om dette siktet?

Jeg har ikke funnet det hos noen Norske forhandlere: men ser at de i USA sier jaktfall.no er forhandler. Men på sidene til jaktfall er det ikke engang nevnt!

Noen som har kjøpt Voretex fra jaktfall?

Er PST vedt forskjellen. Når jeg ser på prisene og ganger med USD blir dette bra. Men jeg fikk nei på å sende til Norge, og nei til å sende til Sverige...

 

Er 2,5-10x 44 godt nok i skumring, eller blir det mye bedre med en (stor og klumpete?) 56? (Jeg har allerede en våt drøm om et 56 sikte, men ikke på dette våpenet)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Slapp av kommer kommer. Annonserte varer er av det jeg har fortstått på Bjørnar de som er på lager pr idag.

FFP MRAD på vei inn.

 

Er ikke bare dere som venter :wink:

 

Tror ikke jeg gjør noe galt i å annonsere at prisene på 4-16x50 FFP EBR MRAD retikkel kommer på 7500,- 6-24x50 i samme konfigurasjon 8000,-

 

Tar høyde for at jeg gjør gjengir dette galt her, men tror det er prisbildet. Ikke sjekket dette nøye med USA, men prisene virker særdeles hyggelige sammenlignet med egen import. Med 100% livstidsgaranti på varen er det ikke mye en skal jobbe med saken før en taper på å importere dem selv.

Link to comment
Share on other sites

Se der ja!

 

Slettes ikke så gal pris heller sammenlignet med over dammen! Forutsatt at prisen stemmer da...;)

 

Dette tror jeg kommer til å bli en bestselger. Ser de kommer svært godt ut i de brukertestene som er kommet på nettet. Om dette gjelder for produksjonsserien eller bare testeksemplarer blir spennende å se. Jeg tenkte jeg skulle ha en slik en på salongen, så det blir spennende når den kommer på lager.

 

-T

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Noe foreldet tråd, men jeg prøver fordi:

 

Jaktfall er vel importør av vortex-kikkerter i Norge, men de har for tiden ikke den modellen jeg vil ha på lager...

Er det mulig å få kjøpt i noen annen butikker i Norge?

Evt. hvilke butikker?

 

Hadde håpt å unngå å bestille fra det store utland...

Link to comment
Share on other sites

Med den optikken Vortex har,og til de prisene,må jeg si jeg liker merket bedre og bedre!Men savner endel..Hvorfor ikke lage Viper i noe mer Europeisk?Alle merker har snart det..F.eks 2.5-10x50 med 30mm rør og opplyst retikkel Tysk4?Eneste retikkelet de har som er noenlunde etter min smak er på Crossfire(med lysdot)Hvorfor i det minste er ikke den på Diamondback?..Noen som vet om de finnes der ute?

Link to comment
Share on other sites

Er enig med deg Cameron, men det skal vel sies at Vortex har en modell som heter Viper HS 2,5-10x44. Og hvis du bruker BDC-retikkel så er jo det relativt likt tysk #4? På minste forstørrelse ivertfall..

Men alt går i yards og inches da, hadde vært fint med noe metrisk her og der! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...