Jump to content

Valg av revolver!


Alyssis

Recommended Posts

Slik jeg leser 8.25.7.1.4.1 refererer denne bestemmelsen kun til ISSF 8.9 og 8.10 i forhold til siktemidler og skjefte, resten av 8.9 og 8.10 får ikke anvendelse i forhold til revolverfelt. Altså ingen krav til kjernelinje i revolverfelt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Slik jeg leser 8.25.7.1.4.1 refererer denne bestemmelsen kun til ISSF 8.9 og 8.10 i forhold til siktemidler og skjefte, resten av 8.9 og 8.10 får ikke anvendelse i forhold til revolverfelt. Altså ingen krav til kjernelinje i revolverfelt.

 

:oops: Må med skam melde at jeg nok har tolket bestemmelsen videre enn teksten gir grunnlag for. Respekt til skjef som fikk satt det på plass! :oops:

Link to comment
Share on other sites

Ut å kjøpe Rhino? 8)

 

Må innrømme at jeg er svak for våpen som ikke så mange andre har... Men førstepri hos meg er å kose meg mer med min Highway Patrolman....

 

Det er en test av Rhino i Vapen tidningen... Ser ut til å få godkjent på omtrent alt, unntatt double action, men denne kan endres ved å bytte deler...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har du fått testa 686en nå? Fornøyd?

Jeg fikk nettopp telefon fra Interarms , og de har fått inn en haug 686 :) Nå har jeg venta på levering fra Winge, jakt og friluft og Interarms i et havt år, så da blir det endelig en 686 på meg også. Jeg har ikke hørt no særlig om Interarms før, men satser på at det er ryddig folk. Orker ikke vente på at Winge våpen skal få inn. Tolmodighet er det mangelvare på hehe.

Link to comment
Share on other sites

Fikk skutt litt med den igår ja, og skal inn igjen idag!

 

Er veldig fornøyd.. Eneste jeg ikke likte var grepet, da jeg ikke er noe særlig fan av gummigrep, men det har jeg allerede fikset, siden jeg bestillte nytt grep fra Nill for to måneder siden..!

 

Avtrekket var helt greit.. tenker jeg skal gjøre litt med DA-avtrekket, siden det virket som det hang litt i begynnelsen.. Mulig dette er noe som går seg til over tid også, men det vet jeg ikke så mye om.. Er tross alt første revolveren min..! SA var veldig fint, satt 6 skudd i 10eren på 25 meter med det..! ;)

 

Tror nok ikke det skal være noe problem å handle fra interarms heller, de virker som en seriøs bedrift, og har holdt på lenge..!

Skjønner godt hva du mener med tålmodighet.. Sig saueren min ligger hos tollen i oslo, og der har den ligger i en uke uten noe bevegelse.. Har prøvd å ringe rundt til det som kan krype og gå av post og toll, men ingen som vil gi meg noe svar på hva jeg skal gjøre for å få dem til å bli ferdig..! Også fikk jeg et nummer som skulle være riktig sted, men etter 4 timer så har de enda ikke tatt telefonen.. :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns orginal grepet er bra jeg...men har jo ikke testet Nill grepet. En ting er sikkert: Nill grepet ser mye tøffere ut :) ! Men det koster vel? Blir første revolveren min også, så må påstå at jeg gleder meg! Rekker en tur innom Interarms før jobb i mårra og får testa den til lørda'n.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var å prøvde 686en med en pakke 357mag skudd i dag. 2 ganger begynte den å krangle! Fikk skyti 3 skudd, men så låste den seg. Jeg dytta litt på tønna, åpna og lukka den, så gikk de 3 neste. Virka ikke som den snurra langt til å ta neste skudd eller ikke låste ordentlig. Litt merkelig på en ny revolver syns jeg. Er det "normalt" med litt slark på tønna?

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. nei, det er jeg rimelig sikker på ikke er normalt..! Jeg har ikke hatt noe problem med min.. S & W sine revolvere skal være av veldig høy kvalitet, og da skal du kunne skyte ganske mange skudd, selv med magnum, uten at det skal være noe problem..!

Link to comment
Share on other sites

Jeg prata med interarms nå. Skulle vist være litt slark påsto han. Og han mente det bare var å skru til den låse stanga som går gjennom tønna..så ville den fungere som dwn skal. Får prøve d. Hvis ikke den blir bra, så kunne jeg komme å bytte i en annen.

Er det forresten noen som veit hvor i vestfold området jeg kan få tak i billig .38 ammo? Interarms hadde bare 357mag og det er vist ikke lov å bruke på innebanen vår.

Link to comment
Share on other sites

Husk på at det er links gjenger på utstøterstanga.

Sett i et par tomhylser når du skrur til så du ikke ødelegger noe.

Skaff deg et verktøy som er beregnet til dette slik at du ikke ødelegger stanga med tenger o.l.

Jeg kjøpte mitt på Ebay, men det skulle ikke være noe stort problem å lage noe slikt selv.

http://www.brownells.com/.aspx/pid=2688 ... R_ROD_TOOL

Link to comment
Share on other sites

Hvis det må spesial vektøy til for å stramme, så gidder jeg ikke å styre med den. Da får jeg heller få en ny. Grunnen til at jeg ikke kjøpte brukt, var jo at jeg skulle slippe sånt tull som det her. Et nytt våpen bør jo fungere som det skal syns jeg!

Link to comment
Share on other sites

Du strammer nok med fingrene til at evt. slakk blir borte, men da kan stanga skru seg ut etter kort tid.

Verktøyet sørger for tilstrekkelig tiltrekking slik at skruen blir spent og dermed blir værende på plass.

Alt som er konstruert kan feile, også nye ting.

Det er derfor man har garanti, reklamasjon osv. også på kostbare gjenstander som biler.

Det meste her i verden krever verktøy som egner seg.

Noen ganger er det egnede verktøyet i kjøkkenskuffen, mens andre ganger må man kjøpe noe nytt.

Om du ikke vil kjøpe et spesialverktøy kan du gjerne bruke en tang eller skrustikke med tilstrekkelig mellomlegg slik at du ikke lager gnagemerker i stanga.

Det går som regel bra i de aller fleste tilfeller, men jeg har sett for mange utstøterstenger med gnagemerker til at jeg vil anbefale det.

Skjønner godt at det er irriterende med ting som ikke funker 100% når det er nytt, men sånn er det noen ganger.

Om løsningen er såre enkel, ville jeg slått meg til ro med det.

Den stanga kommer du uansett til å demontere/montere en rekke ganger for å få rengjort og smurt, så et godt verktøy til et par hundringer kommer du til å sette pris på.

 

Jeg fikk forresten børsemakeren til å maskinere en sekskant på utstøterstanga til spesialrevolveren, så der setter jeg bare på en fastnøkkel eller kopp for å trekke til.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det må spesial vektøy til for å stramme, så gidder jeg ikke å styre med den. Da får jeg heller få en ny. Grunnen til at jeg ikke kjøpte brukt, var jo at jeg skulle slippe sånt tull som det her. Et nytt våpen bør jo fungere som det skal syns jeg!

 

He he...

En av grunnen til at jeg helst kjøper brukt, (I tilegg til at det er billigere) er at ,am slipper mye av problemene med nye våpen. Slik somm innskyting / Slitasjeskyting, mulige problemer som burde bli fikset osv. 8)

Link to comment
Share on other sites

Visst du har en XXL butikk i nærheten, så er det et sted med mye billig ammo..! I forhold til enkelte andre steder iallefall..!

 

Er der helt slutt på håndvåpen ammo hos XXL? Lenge siden eg har vært innom.

Barry`s kulene var jo til en fordelaktig pris når de hadde disse inne.

Link to comment
Share on other sites

Den begynner å oppføre seg nå :) Trenger tydligvis bare å skytes inn litt. Så da kan jeg endelig konsentrere meg om å treffe blinken istedenfor å tenke; "klikker den nå" , før hvert skudd. Det har blitt mye bom på skiva , men morro for det :) Jeg skulle nok begynt med .38 for å bli litt kjent med den først. Har stort sett bare skyti .22 , så overgangen til .357 er Stooor!

Liker 686en bedre og bedre nå. Men blir j.... dyrt når skudda koster nesten 4kr pr smell. Så hjemmelading må nok vurderes etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...