Jump to content

Hvor få kjøpt bevegelsesensor for 9V batteri?


Mr.Polar

Recommended Posts

Sensoren får du hos Holund Elektronikk as se link.

http://www.holund.no/sak/000069.asp

Har brukt denne selv i mange år og er veldig godt fornøyd. Utrolig hva den tåler av kulde og vær. Det kreves at du setter deg godt inn i hvordan sensoren fungerer, jeg tenker da på instillinger i høyden og avstand til åtet. Sensoren gå ikke bare på bevegelse men også på kroppsvarme.

Ansvarlig hos Holund er meget flink på det tekniske. Tror ikke jeg har brukt mer enn 2 batteri gjennom en hel vinter.

 

Dersom du ikke får kjøpt den direkte fra Holund kan jeg skaffe den for deg.

 

Anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Driveway patrol som Myrum skriver om. Den har jeg og, funker fint. Søk på ebay, koster vel 10-20 dollars.

 

Hvor lang avstand har du fra åta/sensor til motaker?

 

 

 

Ca 120m.

 

Har selv 92 m,så den vil funke.

Har søkt en del på nettet,men ikke på ebay. Men alle sider jeg har funnet ang det produktet,sender ikke til Norge. Fant å en Hunting Alert å..med 3 sensorer,men dem solgte heller ikke til Norge. Men sendte dem E-post,å håper dem kan gjøre et unntak :mrgreen:

Jeg vil ha inntill 5 sensorer på en motaker,eller 5 Driveway Patrol :D

Link to comment
Share on other sites

Her er noen på ebay som sender til Norge:

 

http://cgi.ebay.com/Driveway-patrol-Hom ... 588bcbdf3b" target="_blank

 

http://cgi.ebay.com/Driveway-patrol-Hom ... 439e42931c" target="_blank" target="_blank

 

http://cgi.ebay.com/WIRELESS-DRIVEWAY-P ... 2c59b7e905" target="_blank" target="_blank

 

Jeg prøvde å bestille fra disse,men ingen sendte til Norge :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvis prisen er en faktor så virker nok disse greit nok. Men opp gjennom årene har jeg erfart at billige plastdingser er.....billige plastdingser :? De piper når de ikke skal, piper ikke når de skulle ha pipt, og dør rimelig kjapt i norsk natur. Noen er nok bedre enn andre, men billig er billig også her, dette gjelder ikke bare under kategorien kikkertsikter!

Selv har jeg med stort hell benyttet MURS alert (Dakota MURS alert) som sensor, og en jaktradio som mottager over flere år. Ikke bare piper de når de skal, de sier også fra når de trenger nye batterier....som er en gang i året mht. revejakt. De tåler pøsregn i ukevis, med påfølgende antall blå grader som passerer 20. De sender på 5 ulike frekvenser 5 alarmsoner, noe som var hendig da jeg lånte vekk en til en kamerat med ei åte 5-6 km unna...Måtte stille om min(e) for ikke å bli vekket av hans rever :mrgreen: Sånne tiing som at du kan stille om du vil ha forsinkelse på 15 eller 30 sekund på hver varsel med konstant bevegelse foran sparer nok ikke bare på strømmen, men også på velviljen til fru.revejeger når mikkel "maser" kl. 03.22. som i går...

 

Den nye modellen har noen bedre patenter, men de gamle er med de ennå(fine til posting på hjortetrekk også mm.)

Link to comment
Share on other sites

Fikk i dag min Driveway Patrol fra USA.

Den er nå teste og moddet. Anbefales på det varmeste. Med en rekkevidde på åver 100 meter så er denne like god som Mikkel Revevarsler som er mange ganger dyrere.

Info om modding og produktet i link under: http://pulversjaktblogg.blogspot.com/20 ... modda.html" target="_blank

 

Takk for tipset om antenne i sensoren! Jeg kan tipse om at det sitter samme type antenne i mottageren. Med antenne ute på både sender og mottager tipper jeg at rekkevidden nærmer seg 200 meter..

 

mvh

 

Hans

Link to comment
Share on other sites

Brukte driveway patrol i hele fjorårssesongen og det funket utmerket. Har åtet på 70m hold.

Glemte faktisk å ta inn stolpen med sensoren i vår, slik at de ble liggende på bakken ute i hele sommer/høst.

 

Tok inn sensoren i november og byttet batteri etter at den hadde ligget ute ubeskyttet i 10 mnd.

Sensoren har varsla rev i vinter og!! Det hadde aldri en "mikkel" sensor gjort etter den samme behandlinga :D

 

Vil dog ikke anbefale å la sensoren ligge på bakken ute i flere måneder, den har nok best av å bli tatt inn etter endt jaktsesong :wink:

Men funker det gjør den så absolutt!

 

Har også et par MURS alert og er særdeles godt fornøyd med de også. Har mottatt varsling på 3 km avstand med en Icom IC-V85 som mottaker.

Link to comment
Share on other sites

Med antenne ute på både sender og mottager tipper jeg at rekkevidden nærmer seg 200 meter..

Kan godt hende, men jeg ville prøvd først...

 

Saken er at også jeg moddet på den måten på en liknende sak(flere) og opplevde at rekkevidden ble dårligere/forsvannt. Spurte en proff om dette og han svarte på denne måten;(så menigmann les; meg, skulle forstå det)

"Tenk at du har en motor som greier å dra en last opp en bakke i en gitt fart. Heng så på litt ekstra vekt, og dette går seinere eller stopper helt, det samme skjer når du henger på en antenne som ikke er AKKURAT tunet til frekvensen din, eller som ikke har mer å gå på i utgangspunktet"

 

Dette er ikke for å helle kaldt vann i blodet på dere, men tenk over om det er verdt bryet? Still spørsmålet om en plastdings til 20 dollar(som selger også har tjent på) takler temperaturforandringer og påfølgende kondens. Det er nemlig kondensen som skaper trøbbel i elektronikk. Denne er det svært vanskelig å skjerme bort med kasser etc. En løsning kan være 5-6 med åta så virker sikkert noen, eller en ordentlig en :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...