Jump to content

Ladedata 223 Remington


Melvin Snerken

Recommended Posts

Rimelig fersk innenfor ladeverdenen, fått mye hjelp her på kammeret men ønsker veldig gjerne svar på et par ting.

 

Er det noen som har ladedata for 223 remington med følgende komponenter:

 

kule: lapua 55gr FMJ Krutt: Norma 201 eller Norma 202

 

Ønsker total patronlengde også.

 

har ladedata for denne kula men kun med vv krutt, siden jeg er såpass fersk innenfor faget tør jeg ikke ta minsteladningen for denne kula og N130 kruttet for å se åssen den går med norma 201 kruttet. Hørt at de kruttsortene er ganske like men er allikevel usikker på hvordan denne blandingen går.

 

Takker for alle innspill!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det beste tipset er å kjøpe Norma sin ladetabell, men for samme prisen får du en boks med VV 130 eller 140 -og på nettet ligger det gratis ladetabell.

 

Jeg skal legge ut noen data fra Norma sin tabell i morgen. Om jeg glemmer det -hvilket ikke ville overraske meg- så er det lov å mase :wink: .

Link to comment
Share on other sites

skjønner at det er vv skrutt det går mest av til alle kulesorter, har vv sin ladetabell og den er jo veldig bra gjennomført.

har sett på ladetabell for lapua 50 gr kule og norma 201 krutt samme kule men 5 gr forskjell på vekt og regnet meg frem til en grei mistelading ved å se på div andre ladedata (mye surr i regningen men etter mange gjennomganger har jeg funnet en grei minste ladning til lapua 55gr kula med 201 kruttet.) ladet 3 skudd så får vi se hvordan den ligger an.

 

Melvin Snerken

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Var på besøk hos en kar som drev å solgte fra garasjen sin og spurte etter 223kuler for rådyrjakt og fikk noen berger kuler med BC på 0.262 og 55grain.

Spurte etter tennhetter og krutt og ble pakket på noe Norma 202 krutt, men kommer hjem så er det 0 ladedata for dette kruttet i Speer sin lade manual.

Norma selv har ikke for 55grain og 202 krutt på sine sider. Bare for 200 og 201.

 

Noen som har en annen ladebok eller egene erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...